خودداری تعدادی از بانک‌های سری‌لانکا از خرید ریال قطر

در پی قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر، تعدادی از بانک‌های سری‌لانکا نیز از خرید ریال قطر سر باز زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال قطع روابط دیپلماتیک تعدادی از کشورهای عربی با قطر، تعدادی از مقامات بانک‌های سری‌لانکا از خرید ریال قطر ممانعت کرده و اعلام کردند که همتایان آ‌نها در بانکهای سنگاپور آنان را تشویق کرده‌اند که ریال قطر را نپذیرند.

یک دلال ارز در یک بانک در سری‌لانکا گفت: «همتای ما در سنگاپور از ما درخواست کرد که ریال قطر را خریداری نکنیم.» 

مقامات دولتی فرودگاه بین‌المللی باندرانیکی در سری لانکا نیز در گفتگو با رویترز اعلام کردند تعدادی از مسافران از اینکه بانک‌های داخل فرودگاه، ریال قطر را نمی پذیرفته‌اند، گله‌مند بودند.

یک واسطه دیگر هم در این خصوص گفت: «معامله‌کنندگان در انتظار تصمیم بانک مرکزی در خصوص ریال قطر هستند و این بانک امروز ریال قطر را به قیمت 39.09 روپیه خریداری می کند. این درحالیست که روز گذشته و پیش از قطع روابط کشورهای عربی با قطر، ریال قطر به قیمت 39.40 روپیه خریداری می شد.»

بانک مرکزی سری‌لانکا در بیانیه اعلام کرد: «ما از هیچ بانکی درخواست نکردیم که ریال قطر را خریداری نکند.»

یک مقام ارشد بانک مرکزی اعلام کرد در نشست روز سه شنبه (امروز) در خصوص ریال قطر مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

اطلاعات بانک مرکزی سری‌لانکا نشان می‌دهد در دو سال گذشته، هر ساله حدود 50 هزار تا 60 هزار نفر از مردم سر‌ی‌لانکا برای کار به قطر سفر کرده اند. قطر پس از عربستان سعودی بیشترین شغل را برای افراد جویای کار در سری‌لانکا مهیا کرده است. 

عربستان سعودی، مصر، امارت متحده عربی و بحرین روز گذشته روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار