رئیس جهاد کشاورزی بروجرد از آغاز مبارزه با آفت سن در ۱۴ هزار هکتار از مزارع بروجرد خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امینی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به این که آفت سن بر روی کیفیت و کمیت محصول تولیدی گندم اثر گذار است در همین راستا کار مبارزه با این آفت در بروجرد انجام شده است.
 
وی افزود: در همین راستا کار مبارزه با آفت سن در ۱۴ هزار هکتار از مزارع بروجرد انجام شده و همچنین مبارزه با پوره سن در سطح پنج هزار هکتار انجام شد و این کار همچنان ادامه دارد.
 
به گفته وی در صورتی که مبارزه با این آفت در مرحله داشت انجام نشود بر روی کیفیت و کمیت محصول اثر گذاشته و ممکن است محصول تولیدی با قیمت کمتری به فروش برسد.
 
 
امینی با اشاره به این که قیمت امسال گندم برای خرید از کشاورزان ۱۳۰۰ تومان اعلام شده افزود: گندم‌های تولیدی تا ۲ درصد سن زدگی هم می‌توانند تحویل سیلو‌ها داده شوند، اما اگر میزان سن زدگی بیشتر باشد سیلو‌ها نمی‌توانند این محصولات را تحویل کنند.
 
وی گفت: با توجه به نامنظم بودن بارش باران در فصل پاییز و بهار، خسارت هایی به مزارع گندم وارد شد که پیش بینی می‌شود چند درصد تولید گندم در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته باشد.
 
به گفته وی کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مشورت با کارشناسان نسبت به مبارزه با آفت سن اقدام کنند و محصولی با کیفیت را برداشت نمایند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.