در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

نصب و راه اندازی دستگاه ایکس‌ری در گمرک شهید رجایی تا ۲۰ روز آینده

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: براساس جلسه کمیسیون استان قرار براین شد اولین دستگاه ایکس ری به گمرک شهید رجایی تا ۲۰ روز دیگر راه اندازی شود.

ولی قاسمی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون موضوع ورود اولین دستگاه ایکس ری به گمرک شهید رجایی، گفت: از آنجاییکه دستگاه ایکس ری به صورت منفصل وارد کشور شده و سپس در هنگام نصب، اجزای آن بهم متصل می شود، هنوز این دستگاه شروع به کار نکرده اما براساس جلسه کمیسیون استان قرار براین شد که تا ۲۰  روز دیگر راه اندازی شود.

وی در ادامه افزود: دستگاه وارداتی، چینی است در حالیکه تکنولوژی تولید ایکس‌ری در دنیا در دست کشور آمریکا و برزیل است.

قاسمی تصریح کرد: دو دستگاه قدیمی گمرک شهید رجایی قابلیت بازرسی ۲۵۰ تا ۳۰۰ کانتینر را در طول شبانه روز داشت که دستگاه جدید این قابلیت را به ۶۰۰ کانتینر در شبانه روز رسانده است و رسیدن به این میزان بازرسی به‌معنای بازرسی ۲۰ درصد کل کانتینرهای ورودی از طریق این گمرک است.

وی همچنین تأکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان به این دستگاهها اعتماد کرد و با وجود شرایط آب وهوایی سخت هرمزگان و ورود روزانه ۳۰۰۰ کانتینر از طریق گمرکات این استان، کنترل فیزیکی هم، امر غیر ممکنی به‌نظر می رسد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان در پایان عنوان کرد: مشکل اصلی در این زمینه تأمین اعتبار است و با وجود آنکه کشور ما دارای سرمایه های زیادی است، اما منابع لازم برای امر مبارزه با قاچاق اختصاص داد نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایکس ری ، گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار