کاهش ارزش ریال قطر در پی تشدید تنش‌ها میان شیخ‌نشین‌های خلیج فارس

در پی قطع روابط برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی با قطر، ارزش ریال قطر به پایین‌ترین سطح از تابستان ۲۰۱۶ رسید.

کاهش ارزش ریال قطر در پی تشدید تنش‌ها میان شیخ نشین‌های خلیج فارس
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ ارزش ریال قطر در پی تعلیق مبادلات تجاری و بانکی دولت‌های عربی با این کشور به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن سال ۲۰۱۶ رسید. بر این اساس، بهای هر ریال قطر در برابر دلار سقوط کرد و ارزش هر ریال قطر در برابر دلار به ۳.۶۴ رسید.

به گفته کارشناسان، کاهش ارزش ریال قطر در برابر دلار چندان چشمگیر نبوده است و علت آن برداشت بانک مرکزی قطر از ذخایر ارزی اعلام شده است.

در پی بالاگرفتن تنش‌ها در حوزه خلیج فارس، بسیاری از این کشور‌ها روابط تجاری و بانکی خود با قطر را به حالت تعلیق درآوردند. موسسه رتبه‌سنجی مودیز نیز چندی پیش رتبه اعتباری قطر را کاهش داد.

کشورهای بحرین، عربستان، مصر، امارات و چند کشور عربی دیگر روز گذشته در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کردند و در پی آن پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مصر، امارات و عربستان به قطر به حالت تعلیق درآمد.

روابط قطر با همسایگانش از ماه پیش رو به وخامت رفت. این تیرگی روابط پس از آن آغاز شد که خبرگزاری رسمی قطر اظهارات "شیخ تمیم بن حمد" امیر قطر، را درباره موضع این کشور در قبال ایران را منتشر کرد؛ اگر چه این خبرگزاری بعدا اعلام کرد که مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار