کرمانشاه؛

نقشه کاملی از مشکلات "زنان" استان نداریم

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه گفت: نقشه کاملی از مسائل و مشکلات زنان استان نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آذر خسروی در کارگروه بانوان و خانواده که امروز (16 خرداد ماه) در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، موضوع سلامت زنان در مناطق حاشیه‌ای را از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: گرچه در این حوزه سیاست‌گذاری‌های کاملی انجام شده اما در استان در
عمل و در حوزه اجرا کاری در این خصوص نشده است.

خسروی به نرخ بیکاری زنان در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این شاخص در استان کرمانشاه وضعیت مناسب‌تری در مقایسه با نرخ بیکاری مردان دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری زنان استان کرمانشاه در سال گذشته 23 درصد بوده که این رقم نزدیک میانگین کشوری است و این موضوع نشان از این دارد که دیدگاه زنانگی و مردانگی نسبت به امر اشتغال در این استان وجود ندارد.

خسروی در ادامه با اشاره به کارهای خوب فراوان انجام گرفته در فراکسیون زنان مجلس نظیر همکاری شهرداریها با زنان با در اختیار نهادن غرفه‌های رایگان به ویژه در حوزه صنایع دستی، حمایت از زنان معلول در حوزه کارآفرینی و ... گفت: در استان خیلی به این موارد پرداخته نشده اما امید است با حمایت دستگاه
های اجرایی استان شاهد حمایت‌های این چنینی از زنان استان باشیم.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه از کم لطفی مدیران و مسئولان استان برای حضور در جلسات کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلایه کرد و افزود: هم اکنون نقشه کاملی از مسائل و مشکلات زنان استان نداریم و حضور مسئولان می تواند در تسریع شناسایی و حل مشکلات حوزه بانوان اثرگذار باشد.

مژگان نمکیان معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌ و بودجه استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان کشور در سال گذشته 18.7 درصد بوده، افزود: این عدد در استان کرمانشاه حدود 23 درصد بوده است.

شکوفه یعقوبی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست بالا بودن ریسک سرمایه گذاری بانوان، پایین بودن سود ناشی از تولید در اشتغال خانگی زنان، حجم وسیع تبلیغات برندهای خارجی، نبود قطب بندی برای تولیدات شهرستان ها به تناسب ظرفیت‌های آنها و عدم تاکید نظام تعلیم و تربیت بر توسعه کارآفرینی و... را از چالش‌های پیش روی اشتغال زنان در استان برشمرد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.