کرمان؛

آغاز طرح سنجش بدو دبستان درریگان

25خرداد آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان ریگان است.

آغاز طرح سنجش بدو دبستان درریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان احمد رحیمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان گفت: خانواده های ریگانی برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از روز شنبه 25 خرداد ماه جاری اقدام کنند.


وی با بیان اینکه اولیا نوآموزان بدو ورود به دبستان باید از این تاریخ به بعد با مراجعه به مدارسی که فرزندشان را ثبت نام کرده اند، برای سنجش سلامت آنها اقدام کنند، افزود: مدیران مدارس موظفند نوآموزان را در سامانه ستاد ثبت نام کرده و نوبت انجام سنجش را به اولیا اعلام کنند و والدین نیز پس از دریافت برگه نوبت از روز 25 خرداد به مدت یک ماه به مرکز مربوطه باید برای سنجش نوآموزان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: یک پایگاه عمومی و تخصصی با 10نفر عامل اجرایی در مرکز شهرستان واقع در بلوار ولی عصر(عج) دبستان استثنایی حدیث کار سنجش نوآموزان را انجام می دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان گفت: فرآیند سنجش در این پایگاه برای ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل سنجش بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، ارزیابی های پزشکی و بررسی آمادگی تحصیلی و روانی نوآموزان خواهد بود.

وی، هدف اصلی این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه دانست و گفت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر برافت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان است.

رحیمی تصریح کرد:چنانچه نوآموزان در این مرحله مشکوک تشخیص داده شوند به مرحله تخصصی ارجاع داده شده و در غیر این صورت برگه تایید سنجش را برای ثبت نام نهایی در مدرسه از این پایگاه دریافت می کنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار