در نشست تشكل ها و سازمان‌های مردم نهاد وزارت كار مطرح شد؛

امنیت شغلی با حیات کارگران گره خورده است/ضرورت تعهد بخش دولتی به وظایف خود در حوزه کودکان کار و خیابان

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور گفت: امنیت شغلی به عنوان یک مسئله اساسی برای پیشرفت و اقتصاد جامعه است که متأسفانه امروز مغفول واقع شده است.

امنیت شغلی با حیات کارگران گره خورده است/ضرورت تعهد بخش دولتی به وظایف خود در حوزه کودکان کار و خیابانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اولیا علی بیگی، نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در نشست تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد وزارت کار که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به توسعه مراکز درمانی ملکی به ویژه در بخش هلدینگ بیمارستان‌ها اظهار داشت: با همکاری و مساعدت وزیر کار و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بیمه‌های بازنشستگی و عمر به عنوان اصلی‌ترین دغدغه این افراد کاهش پیدا کرد.

 همچنین در ادامه این نشست قاسم‌زاده، رئیس هیات مدیره شبکه یاری کودکان کار و خیابان با بیان اینکه تعامل بخش‌های دولتی و غیر دولتی منجر به کاهش مشکلات کودکان کار می‌شود، مطرح کرد: هماهنگی و تعامل میان بخش‌های دولتی و غیر دولتی منجر به کاهش مشکلات این کودکان می‌شود.

وی گفت: بخش دولتی با برنامه ریزی و تعهد به انجام وظایف و بخش غیر دولتی با مشارکت و تعامل می‌توانند به کودکان کار و خیابان کمک کنند.

این فعال مدنی مشکلات کودکان کار را در فهرستی با ٨٠ مورد بیان کرد و افزود: با تعامل بخش‌های دولتی و غیر دولتی می‌توان بسیاری از این مشکلات را رفع کرد؛ انسان‌ها به کودکان علاقه‌مند هستند و این امر خود نقطه امیدی برای رفع مشکلات بیش از پیش برای کودکان کار وخیابان محسوب می‌شود.

أولیا علی بیگی، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور نیز در این نشست گفت: وزیر کار با عمل به وعده خویش مبنی بر بازگشت لایحه اصلاح قانون کار اعتماد سازی مطلوبی در میان کارگران ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه مسأله امنیت شغلی با حیات کارگران گره خورده است، مطرح کرد: امنیت شغلی به عنوان یک مسئله اساسی برای پیشرفت و اقتصاد جامعه است که متاسفانه امروز مغفول واقع شده است.

علی بیگی افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم تکلیف بدون پشتوانه‌ای به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده است که امیدوارم در طرح کارورزی این اتفاق نیفتد.

*اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی باید اصلاح شود

سیفی، رييس كانون انجمن های صنفی كارفرمايی استان تهران نيز در اين نشست گفت: اميدوارم ساماندهی تشکل ها در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته باشد و تشکل‌های موازی شکل نگیرد؛ کارفرمایان موتور محرکه اقتصاد کشور هستند.

سيفی به جدا سازی سه وزارتخانه تعاون، کار و وزارت رفاه به عنوان یک پيشنهاد به وزير اشاره و مطرح كرد: فعالیت این وزارتخانه‌ها در کنار هم همپوشانی دارد و خروجی كاهش پيدا می‌كند.

رييس كانون انجمن های صنفی كارفرمايی استان تهران با بیان اینکه هنوز فعالیت‌های تأمین اجتماعی اصلاح نشده است، تصريح كرد: امروز شستا، رها شده است و باید مدیریت آن اصلاح شود، برنامه های دولت زمان بندی ندارد و خروجی محور نیست.

انتهاى پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار