مرادی: حدادی برند دو و میدانی ایران محسوب می شود/ تغییرات همیشه کارساز نیست

دارنده نشان طلای بازی های آسیایی گفت: به جز احسان حدادی که برند دو و میدانی ایران محسوب می شود، سایر ورزشکاران باید از امکانات یکسان برخوردار باشند.

سجاد مرادی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره نتایج دو و میدانی کاران ایرانی در رقابت های نوجوانان آسیا اظهار داشت: هرچند نتایج خوبی در این رقابت ها کسب نکردیم اما باید به نوجوانان دو و میدانی کار روحیه بدهیم تا زمانی که باتجربه ار شدند، بتوانند برای این رشته افتخار آفرینی کنند.
 
وی افزود: البته برخی کارشناسان به دلیل اینکه اکنون جایگاهی ندارند، انتقادات غیرفنی را نسبت به نتایج تیم نوجوانان مطرح می کنند. باید واقع بین باشیم. زمانی که ریاست فدراسیون دو و میدانی ایران به مجید کیهانی رسید، تیم های نوجوانان و جوانان ما هیچ ورزشکار شاخصی نداشتند. بنابراین نمی توانیم تمام تقصیر ناکامی تیم نوجوانان را گردن کیهانی اندازیم. تا زمانی که گرزی مسئولیت استعدادیابی فدراسیون دو و میدانی را بر عهده داشت، کارها به خوبی پیش می رفت و امیدوارم با رفع مشکلات شرایط بار دیگر به آن حالت بازگردد. من کاری به عملکرد رئیس فدراسیون در بخش های دیگر ندارم اما کیهانی تنها مقصر ضعف دو و میدانی نوجوانان و جوانان نیست.
 
مرادی درباره ارزیابی اش از تعداد مدال های ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: امیدوارم نسبت به دوره پیش این رقابت ها که تنها 2 مدال به دست آوردیم، در دهلی عملکرد بهتری داشته باشیم. امیدوارم حسن تفتیان با رفع آسیب دیدگی بتواند در مسابقات قهرمانی آسیا مدال آوری کند. شک نکنید احسان حدادی هم به عنوان سمبل دو و میدانی ایران مدال خوش رنگی را کسب می کند. البته مهم نیست حدادی با چه حد نصابی مدال بگیرد. در کل دو و میدانی ایران در قهرمانی آسیا نتایج آبرومندانه ای می گیرد.
 
وی در مورد آخرین وضعیت امیر مرادی و حسین کیهانی گفت: خوشبختانه آسیب دیدگی وی برطرف شده و می تواند در رکوردگیری که پایان هفته جاری برگزار می شود، شرکت کند. البته بدون تعصب به برادرم امیدوارم هر دونده ای که لیاقت بیشتری دارد به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شود. کیهانی هم وضعیت خوبی دارد و می تواند رکورد ورودی رقابت های قهرمانی آسیا را در مسابقات انتخابی تیم ملی کسب کند. قرار بود با کیهانی به اردوی کنیا برویم که این امر منتفی شد.
 
قهرمان اسبق دو نیمه استقامت آسیا درباره اینکه دو ومیدانی ایران برای رقابت های جهانی چند سهمیه به دست می آورد، بیان کرد: هرچند در حال حاضر دو و میدانی کاران ایرانی در وضعیت مناسبی به سر می برند اما شرایط مسابقات جهانی با آسیایی یکسان نیست و به همین دلیل فعلا باید روی نتجیه گیری در رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی تمرکز کنیم. بنابراین نمی توانم نسبت به سهمیه جهانی ارزیابی دقیقی داشته باشم.
 
مرادی ادامه داد: هرچند برخی کارشناسی ها را مغرضانه می دانم اما به هر حال باید کنیم وضعیت کلی دو و میدانی ایران خوب نیست و مجید کیهانی به عنوان رئیس فدراسیون باید دید خود نسبت به این رشته را تغییر دهد. کمیته استعدادیابی چند ماه پیش وضعیت مناسبی داشت اما ناگهان همه چیز به هم ریخت و شاید یکی از دلایل استعفای من از کمیته فنی همین نا به سامانی های حاکم در فدراسیون باشد. اگر سه تا چهار نفر که تنها به دنبال منفعت نیستند و می خواهند خالصانه به دو و میدانی کمک کنند، در کنار کیهانی قرار بگیرند وضعیت بهتر می شود. صندلی ریاست فدراسیون برای هیچکس نمانده و بهتر است که رئیس فعلی فدراسیون هم اقداماتی انجام دهد که دوران حضورش طلایی باشد و حرف و حدیث مطرح نشود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کیهانی برای موفقیت دو و میدانی تلاش زیادی می کند اما شاید آشنا نبودن با مسائل این رشته سبب شده تصمیماتی بگیرد که به صلاح نیست. وی می تواند با به کارگیری افرادی توانمند، اشتباهات قبلی را جبران کند و باردیگر دو و میدانی را در مسیر اوج قرار دهد.
 
مرادی درمورد عملکرد "اوتانون گای" مربی حسن تفتیان اظهار داشت: با توجه به اینکه شیوه تمرینات و سبک زندگی ورزشکار پس از حضور مربی جدید تا حدی تغییر می کند،طبیعی است که در ابتدا وی دچار افت شود اما اعتقاد دارم باید زمینه همکاری مجدد حسن تفتیان با مربی قبلی اش را فراهم کنند چراکه با آن مربی نتایج خوبی کسب کرد .به هر حال تغییرات همیشه کارساز نیست. اعتقاد دارم به جز احسان حدادی که برند دو و میدانی ایران محسوب می شود،سایر ورزشکاران باید از امکانات یکسان برخوردار باشند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم نخبگان دو و میدانی باردیگر به این رشته بازگردند و کسی از روی کینه و از رست رفتن جایگاه عملکردها را نقد کند. اگر همه تنها به فکر موفقیت دو و میدانی باشند، دست آوردهای خوبی حاصل می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار