تبریز؛

افتتاح بازارچه خیریه رمضان در پارک ائل گلی تبریز

به مناسبت ماه مبارک رمضان بازارچه خیریه رمضان به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، امروز در پارک ائل گلی تبریز افتتاح و تا 31 خرداد در 50 غرفه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی هدف از راه اندازی بازارچه خیریه رمضان را معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی اعلام کرد.
 
وی با اعلام اینکه 60 طرح خودکفایی کمیته امداد استان در این بازارچه شرکت می کند،خاطر نشان کرد: کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی، گل سازی از جمله طرح هایی هستند که در این بازارچه برای فروش به نمایش گذاشته می شود.
 
کلامی با بیان اینکه طرح های خودکفایی کمیته امداد 10 شهرستان سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه می کنند، افزود: بازارچه اشتغال با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می تواند آنها را به نیروهای مولد تبدیل کند، اظهار کرد: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود.
 
بیش از 63 هزار خانوار آذربایجان شرقی شامل حدود 115 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
 
با رویکرد توانمند سازی و خودکفایی مددجویان توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی در قالب طرح های خود اشتغالی، در سال گذشته بیش از 3 هزار و 400 خانوار خودکفا شده‌اند و 80 درصد از این خانواده‌ها هم خواستار مختومه شدن پرونده مددجویی هستند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.