همدان؛

هیچ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در همدان وجود ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هیچ مورد مشکوک ابتلا به تب کریمه کنگو در همدان وجود نداشته است.

هیچ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در همدان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر جلال‌الدین امیری گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری منتقله از دام به انسان است که در نتیجه تماس با دام آلوده ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ مورد مشکوک انسانی مبتلا به این بیماری گزارش نشده است بنابراین جای هیچ‌گونه ترس و وحشتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در صورتی‌که مردم برای تهیه گوشت مصرفی خود به مراکز معتبر مراجعه کنند این اطمینان را به آنها می‌دهیم که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نخواهند شد.

امیری از مردم خواست تا از مصرف گوشت به صورت نیمه خام به شدت پرهیز کرده و برای تهیه گوشت به مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: دامپزشکی نیز در کنترل و پیشگیری از این بیماری به خوبی عمل کرده و گوشت‌ها را در شرایطی مطمئن همراه با برچسب سلامت دامپزشکی به مردم ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: از آنجا که عامل بیماری به سرما و گرما حساس است بنابراین با اقدامات بهداشتی که پیش از ورود آن به بازار صورت گرفته و 24 ساعت در دمای سرد نگهداری می‌شود، اطمینان گوشت مصرف تضمین می‌شود.

وی به اهمیت آموزش و آگاهی‌بخشی پرسنل و مردم در زمینه پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: آموزش‌های عمومی را در اختیار پرسنل و در تمامی مراکز فعال خانه‌های بهداشت گذاشته‌ایم همچنین طی جلسه مشترکی که با دامپزشکی داشتیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده و برنامه‌هایمان را مرور کرده‌ایم.

امیری در تشریح بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: این بیماری با تب و خونریزی از نقاط مختلف بدن همراه است و در صورت تشخیص و درمان به موقع می‌توان آن را کنترل کرد.

انتهای پیام/ ش

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.