ذوالفقاری:

ترورریست‌ها با پوشش زنانه وارد مجلس شدند/اعلام آماده باش عمومی پس از تیراندازی در مجلس/تروریست‌ها کاملا در محاصره هستند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: هم‌اکنون، تروریست‌ها در مجلس کاملا در محاصره هستند.

اعلام آماده باش عمومی پس از تیراندازی در مجلس/تروریست‌ها کاملا در محاصره هستندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با حضور در خبر ساعت 14 شبکه یک سیما در تشریح جزییات تیراندازی امروز مجلس و حرم امام خمینی(ره) گفت: اظهار داشت: هم اکنون جلسه شورای تأمین استان برگزار شده و جلسه شورای امنیت کشور هم تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود تا تمام ابعاد قضیه مورد بررسی قرار گیرد.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود: گروه‌های تروریستی تکفیری در طول سه سال گذشته تلاش کردند فضای کشور را ناامن کنند، ده‌ها تیم تروریستی در سال‌های اخیر ورود کردند و قصد اقدامات امنیتی داشتند که با اشراف اطلاعاتی که نیروهای اطلاعاتی کشور داشتند این گونه اقدامات خنثی شدند.

وی با بیان اینکه حادثه‌ای که امروز رخ داد دو نقطه بود، گفت: حدود ساعت 10 و 15 دقیقه صبح اتفاق اولیه در حرم مطهر امام خمینی(ره) رخ داد که دو نفر قصد ورود به حرم را داشتند، نیروها متوجه شدند و یکی از افراد قبل از ورود به حرم و در محوطه خود را منفجر کرد و موجب شهادت یک و زخمی شدن دو نفر شد.

ذوالفقاری افزود: نفر بعدی هم در درگیری که نیروهای امنیتی با آنها داشتند به هلاکت رسید و اکنون جنازه دو نفر در اختیار نیروهاست.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ضاربان با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع یعنی دربی که عمدتا ارباب رجوع با نمایندگان مجلس در ارتباط هستند وارد محوطه مجلس می‌شوند.

وی ادامه داد: از همان‌جا با نیروهای محافظ مجلس مواجه می‌شوند و اقدام به تیراندازی می‌کنند و نفری که در آنجا بوده مورد هدف قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری گفت: ‌در همان لحظات اولیه نیروهای سپاه پاسداران که مسئولیت تأمین امنیت مجلس را بر عهده دارند وارد عمل شدند و منطقه اصلی مجلس یعنی صحن و تمام کمیسیون‌ها را تحت کنترل درآوردند.

معاون امنیتی انتظامی مجلس افزود: این گروهک‌ها که وارد مجلس شده بودند ناچارا به سمت دفاتر نمایندگان مجلس می‌روند و از آنجا اقدام به تیراندازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از 30 نفر مصدوم داشتیم که به بیمارستان‌ها انتقال داده شده‌اند، تا این لحظه شهادت دو نفر قطعی شده است.

ذوالفقاری اضافه کرد: طبق گزارش‌ها 4 نفر وارد از قسمت جنبی مجلس شده‌اند که تاکنون یک نفر از آنها به طور قطعی کشته شده و یک نفر هم اعلام شده که یک نفر خودش را به صورت انتحاری منفجر شده که هنوز قطعا تأیید نشده است.

معاون امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: در ادامه کار باید چند کار را انجام می‌دادیم اولا اطراف مجلس کاملا به کنترل درآمد و قسمتی که نمایندگان در صحن مشغول فعالیت بودند کاملا روال عادی کار خود را ادامه دادند و هیچ مشکلی برای آن قسمت پیش نیامد.

وی گفت: سعی شد از تجمع مردم جلوگیری شود زیرا احتمال می‌دادیم افرادی از تیم تروریستی بخواهند اقدامات بعدی را انجام دهند لذا این قسمت‌ها مورد مراقبت قرار گرفت در سراسر کشور بلافاصله اعلام آماده‌باش شد، تمام اماکنی که احتمال داده شد که ممکن است مورد هدف قرار گیرد مورد پوشش قرار گرفتند.

ذوالفقاری تأکید کرد: در ادامه کار احساس کردیم نیروی یگان ویژه انتظامی هم وارد صحنه شود لذا با هماهنگی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد نیروهای نوپا هم از حدود یک ساعت و ده دقیقه قبل وارد صحن شدند و اکنون تروریست‌ها کاملا در محاصره هستند و ان شاءالله تا لحظات و ساعات آینده این حادثه خاتمه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار