کمال خرازی:

اتهام عربستان به قطر با هدف تبرئه خود به عنوان حامی تروریسم است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یکی از اهداف اتهام عربستان به قطر، تبرئه خود به عنوان اصلی ترین حامی تروریسم است.

اتهام عربستان به قطر با هدف تبرئه خود به عنوان حامی تروریسم است
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در خصوص این مساله که ریشه اختلافات موجود در شورای همکاری خلیج فارس چیست اظهار داشت: عربستان به دنبال هژمونی در منطقه است و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری حاضر نیستند تحت قیمومیت عربستان قرار گیرند.

وی گفت: اتهامی که عربستان به قطر وارد ساخته است حمایت از اخوان المسلمین و حماس است که آنها را گروههای تروریستی می خواند.

خرازی تصریح کرد: یکی از اهداف اتهام عربستان به قطر، اولاً تبرئه خود به عنوان اصلی ترین حامی تروریسم در منطقه است، همه می دانند که افکار تروریستی تکفیری و ظهور گروههایی چون القاعده و داعش ریشه در وهابیگری دارد که منزلگاه آن عربستان است و به همین دلیل این گروهها از حمایت مالی و سیاسی دولت عربستان برخوردارند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اینکه دومین هدف عربستان تروریست خواندن حماس و اخوان المسلمین است و قصد دارد قطر را از حمایت از این جنبش های اسلامی باز دارد، ادامه داد: به این ترتیب در خدمت به اسراییل و آمریکا گوی سبقت را برباید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل می بینید که ترامپ رئیس جمهور آمریکا از عربستان در برابر قطر حمایت کرده است و قطر را حامی تروریسم می نامد و اسراییل نیز خرسندی خود را مخفی نکرده است، بنابراین نتجه این پروژه خدمت به اسراییل است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار