افضلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

صحن حضرت زهرا(س) تعریض می‌شود/ پیش‌بینی جمع آوری 132 میلیارد تومانی نذورات در سال 96

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در سال 95 حدود 112 میلیارد تومان برای کمک های نقدی در نظر گرفته بودیم که حدود 93 درصد از آن محقق شد و همچنین برای امسال 132 میلیارد تومان را پیش بینی کرده ایم.

یوسف افضلی معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نذورات مردم ایران برای بازسازی عتبات اظهار داشت: سازمان عتبات عالیات برای دریافت نذورات دو ماموریت دارد، اول اینکه نذورات در داخل کشور از طریق شماره حساب دریافت می‌شود و دوم آن که باید این نذورات در کشور عراق صرف بازسازی شود.

وی  با اشاره به انواع نذورات گفت: نذورات دریافتی انواع مختلفی دارد که شامل پول، طلا، نقره، کالای دریافتی مانند (میلگرد، آهن، سنگ و غیره)، املاک و زمین است و به طور معمول 10 درصد از این نذورات توسط بانوان پرداخت می شود.

افضلی در ادامه افزود: مردم می توانند از مبلغ یک هزار و 100 ریال تا هر میزانی که در حد توان آن ها است، نذورات خود را بپردازند. در سال 95 حدود 112 میلیارد تومان برای کمک های نقدی در نظر گرفته بودیم که حدود 93 درصد آن محقق شد و همچنین برای امسال 132 میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به بازگشت پول صرف شده برای ساختن عتبات عالیات بیان کرد: برای بازسازی عتبات از مهندسان و کارگران ایرانی استفاده می کنیم، به همین منظور پولی که صرف ساخت عتبات می شود دوباره به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد.

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه گفت: در حال حاضر ساخت و تعریض صحن حضرت زهرا(س) با متراژ 220 هزار متر مربع، صحن عقیله بنی هاشم(ع) با 160 هزار مترمربع، مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون‌های امام حسین(ع) و ترفیع گنبد امام حسین(ع) از جمله مهم‌ترین پروژه های در دست انجام ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.