رئیس اداره محیط زیست پلدختر:

واژگونی مکرر تانکرهای نفتکش در پلدختر/ برای جلوگیری از خسارت جدی به محیط زیست تدابیری اندشیده شود

واژگونی تانکرهای عراقی و ریخته شدن مواد نفتی در محورهای مواصلاتی پلدختر به‌طور مکرر سبب خسارات جدی به محیط‌ زیست می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی نژاد در دیدار با امام‌جمعه پلدختر که به مناسبت هفته محیط‌زیست انجام گرفت گفت: واژگونی تانکرهای نفت‌کش در محورهای مواصلاتی این شهرستان معضلی برای محیط‌زیست شده است.

وی افزود: واژگونی تانکرهای عراقی و ریخته شدن مواد نفتی در محورهای مواصلاتی پلدختر به‌طور مکرر سبب خسارات جدی به محیط‌زیست می‌شود و علاوه بر آن هدر رفت سوخت را نیز به دنبال دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر گفت: ریختن و ر‌ها شدن مواد نفتی براثر واژگونی تانکر‌ها به درون آب رودخانه کشکان سبب آسیب‌های جدی به آبزیان و تلف شدن آن‌ها می‌شود.

وی افزود: اداره محیط‌زیست پلدختر باوجود کمبود نیروی انسانی فعالیت‌های خوبی داشته است که نیاز است مردم نیز در حفظ محیط‌زیست همکاری لازم را داشته باشند و از ریختن انواع زباله در محیط خودداری کنند.

محمدی نژاد با بیان این‌که تشکل‌ها و خبرنگاران شهرستان فعالیت خوبی در حفظ محیط‌زیست داشته‌اند گفت: باید همه در حفظ محیط‌زیست بکوشیم و به‌ویژه این‌که تدابیری برای آسیب واژگونی تانکرهای نفت‌کش عراقی به محیط‌زیست شهرستان پلدختر اندیشیده شود.

وی افزود: در منطقه بالا دشت رودخانه کشکان شهرستان دوره و چگنی اقدام به کاشت برنج می‌کنند که این مسئله سبب کاهش آب در پایین‌دست و به خطر افتادن آبزیان می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر گفت: از امام‌جمعه پلدختر درخواست می‌شود که همچون گذشته مسائل مربوط به حفظ محیط‌زیست را در خطبه‌های نماز جمعه یادآوری کنند.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.