قزوین؛

ضرورت انتقال بازار خرید و فروش پرندگان

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری بر انتقال بازار خرید و فروش پرندگان از بازار سنتی قزوین به محل مناسب و کارشناسی شده ، تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد افشار در جلسه قرارگاه پدافند زیستی با اشاره به انتشار بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور گفت: تجمیع مراکز خرید و فروش پرندگان در حاشیه شهر یکی از راههای کنترل فعالیت فروشندگان و بیمارهای طیور است.

وی افزود: با این روش در صورت مشاهده موارد مشکوک آنها را برای نمونه برداری و انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه دامپزشکی استان معرفی و از گسترش بیماری ها جلوگیری می کنیم.

افشار گفت : با توجه به تهدیدات تروریستی، در باره  تامین امینت مواد غذائی با جدیت و اهتمام بیشتری وارد عمل شده و هرگونه تهدیدی را در این زمینه در فضای مجازی رصد می کنیم.

وی افزود:باید دستگاه های اطلاعاتی در باره  پایش فضای مجازی و بررسی مواد غذائی مشکوک با دقت و کنترل بیشتری وارد عمل شوند تا قبل از انتشار هر گونه شایعه و تسری آن در جامعه اقدام متوازن در برابر آن اتخاذ شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همچنین بر آموزش نیروهای سازمان جهاد کشاورزی،سازمان صنعت،معدن و تجارت،دانشگاه علوم پزشکی برای امنیت مواد غذائی تاکید کرد .

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار