لرستان؛

لزوم ایجاد صنایع پتروشیمی در لرستان

استاندار لرستان بر ضرورت ایجاد صنایع پایین دستی در پتروشیمی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث اقتصادی در استان گفت: طی سال گذشته برنامه دو ساله اقتصاد مقاومتی همه استان‌ها تدوین شد و تا تیرماه سال ۹۷ باید عملیاتی شود.
 
 وی با بیان اینکه امروز باید نقاط ضعف سال گذشته را در این زمینه جبران کنیم افزود: امسال برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی لرستان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها و همچنین ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به بخش خصوصی و در قالب یارانه پرداخت می‌شود.
 
استاندار لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی از سوی بانک‌های استان در قالب اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در این رابطه بانک‌های استان گزارش عملکرد اقدامات خود را در مناطق محروم و پرداخت این تسهیلات ارائه بدهند.
 
بازوند با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای لازم در شهرک‌های صنعتی لرستان طی امسال افزود: همچنین باید با برنامه ریزی مناسب صنایع پایین دستی در پتروشیمی لرستان ایجاد شود چرا که از زمان بهره برداری از پتروشیمی یک سال می‌گذرد و این در حالیست که صنایع پتروشیمی در استان شکل نگرفته که تا پایان ۹۶ باید این امر در استان عملیاتی شود.
 
وی همچنین بر ضرورت توسعه واحدهای بزرگ صنعتی در استان تاکید کرد و گفت: همچنین باید با برنامه ریزی لازم تولیدات شرکت‌های دانش بنیان استان تجاری سازی شوند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.