یزد؛

ماندگاری مردم روستا درمنطقه با ارتقای شاخص های توسعه روستایی

بانگاه ویژه دولت یازدهم به روستاها، طرح های عمرانی در روستاها روند رو به رشدی گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد جواد آقایی بخشدارمرکزی ابرکوه گفت: بانگاه ویژه دولت یازدهم به روستاها شاهد تحول خوبی در توسعه روستاها و همچنین ماندگاری مردم در این مناطق هستیم.

آقایی با اشاره به افزایش چشمگیر عوارض ارزش افزوده، ساخت و سازها و درآمدهای حاصله از دهیاری ها افزود: طرح های عمرانی در روستاها روند رو به رشدی گرفته است.

وی اظهار داشت: سال گذشته مجموع درآمد دهیاری ها به میزان بیش از 10 میلیارد ریال بود که از محل عوارض وصولی متمرکز، ارزش افزوده، آلایندگی و صدور پروانه ساختمانی اختصاص یافته است.

بخشدار مرکزی ابرکوه بابیان اینکه پروژه های اجرایی در روستاها توسط دهیاری ها و با نظارت مستمر شوراها زیرنظر بخشداری انجام می شود اضافه کرد: بر اساس سیاستگذاری های درست دولت یازدهم بیش از دهها پروژه های عمرانی در سطح روستاهای این بخش در حال اجراست.

آقایی، جدول کشی و سنگ فرش معابر، ایجاد کانال دفع آب های سطحی، فضای سبز و بوستان کودک، تکمیل و تعمیر روشنایی معابر، خاکریزی، شن ریزی و احداث پیاده رو و بیس ریزی برای آسفالت را از مهم ترین پروژه ها در سطح روستاهای بخش مرکزی این شهرستان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرحها بیش از 10میلیارد ریال از منابع درآمدی دهیاری ها و کمیته برنامه ریزی شهرستان و اعتبارات استانی اختصاص داده شده است .

بخشدار مرکزی ابرکوه با قدردانی از حضور و مشارکت های مردمی در توسعه روستاها خاطر نشان کرد: در برخی روستاها اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی کمک حال برخی پروژه های عمرانی شده است. 

آقایی تصریح کرد: ارتقای شاخص های توسعه روستایی، بستر سازی برای تحقق مدیریت مطلوب روستایی، ساماندهی و ارتقای خدمات و ساماندهی وضعیت فنی و عمرانی از راهبردهای اصلی بودجه سال 1396 است.

بخش مرکزی ابرکوه دارای 19 روستا با جمعیتی بیش از 10 هزارنفر است و شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی و دامداری است. 

شهرستان ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است. 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار