کرمانشاه؛

برگزاری محفل شعر" خلوت انس"

شعرا ،هنرمندان و مسئولین انجمن های سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و فرمانده سپاه نبی اکرم با امام جمعه کرمانشاه در محفل شعر" خلوت انس" دیدار کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛آیت اله مصطفی علما به نقش هنر در زندگی انسان و پیشرفت جوامع اشاره کرد وافزود هر آن چه را که هنرمندان برای خلق آثار خود از آن الهام می گیرند، هنر و آفریده خداوند است و خود نمی توانند به تنهایی یک اثر هنری را خلق کنند.

وی افزود: انسان خلیفه الله است و می تواند با هنر جلوه های الهی وجود خود را به ظهور و بروز برساند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه واژه واژه قرآن معجزه است تصریح کرد: قرآن کریم ویژگی خاصی دارد و با هنر و هنرنمایی مطالب را به زیبایی منتقل می کند، از این رو قرائت، تفسیر و تامل درآن چه برای مسلمانان و چه غیر مسلمانان دلنشین است.


آیت اله علما با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که از امام به عنوان فردی هنرمند یاد کردند، گفت: امام(ره) شخصیتی بود که توانست با هنر خود جوانانی را جذب کرده و تربیت کند که اینچنین درهشت سال دفاع مقدس دست به حماسه آفرینی زدند و همچنین افرادی مثل مطهری ها و بهشتی ها را جذب کرد که این خود کار ساده ای نیست و هنری است که باید در آن تامل شود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری جلسات با شاعران از سوی رهبر معظم انقلاب و اهمیت این موضوع گفت بسیاری از حرکات انقلاب و بویژه دفاع مقدس باید در غالب شعر نشان داده شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین به وجود صدها شرح بر اثر ماندگار حافظ به زبان های ایرانی و دیگر زبانهای زنده دنیا اشاره کرد و گفت: این ماندگاری به جهت محتوای غنی اشعار حافظ است و این کتاب بیانگر یک دوره سیر و سلوک عارفانه و معنوی است.



انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار