کرمان؛

نجوایی با دوست - بخش چهاردهم

در چهاردهمین روز ازماه مبارک رمضان بخش دیگری از ترجمه نسبتا آزاد دعای عرفانی ابوحمزه ثمالی را با هم زمزمه می کنیم .

نجوایی با دوست - بخش چهاردهمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در چهاردهمین روز ازماه مبارک رمضان بخش دیگری از ترجمه نسبتا آزاد دعای عرفانی ابوحمزه ثمالی را با هم زمزمه می کنیم و دعا میکنیم خداوند به حق خودش عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. 
 
*   *   * 
خدایا مرا به مقام توبه کنندگان به درگاهت نائل کن و کمکم کن تا میزان بدیهایی را که به خود کرده ام بدانم و از شدت پشیمانی بر آنها گریه کنم زیرا من عمرم را با امروز و فردا کردن و تکیه بر آرزوها گذراندم و تباه کردم  .

الهی آنقدر از بدیهای خود آگاه شده ام که از خوب شدن و اصلاح خودم به کلی ناامیدم . 
خداوندا ؛ حال چه کسی از من بدتر است؟
 
وای بر من اگر با این حال و با این همه بدی و اعمال زشت و بی آنکه توبه واقعی کرده باشم بمیرم و مرا به سوی قبری ببرند که آنرا با اعمال صالح مهیا نکرده ام  .

مهربانا ؛ چرا به حال خود گریه نکنم در صورتی که نمی دانم به چه سرنوشتی دچارمی شوم ؟ 

پروردگارا‌ ؛ هوای نفس مرا با نیرنگ مطیع خود کرده و روزگار فریبم می دهد ( و بر پیروی از هوای نفس و ارتکاب گناه چنان ترغیبم میکند که مرگ را و اینکه باید پاسخگوی اعمالم باشم را فراموش کرده ام ) . و این درحالی است که میدانم مرگ همواره بالهای خودرا بر سرم گسترده است. پس چرا برای لحظه جان دادن و اوقات پس از آن گریه نکنم ؟ . آری برای لحظه مرگم گریه میکنم . 

الهی گریه من برای ان است که میدانم (با این اعمالی که مرتکب شده ام اگر تو مرا نبخشی ) قبرم تاریک و لحدم تنگ خواهد بود. پاسخ دادن به سئوالات نکیر و منکر مشکل است و لحظه ای که از قبر بیرون می ایم تادر دادگاه قیامت حاضر شوم برهنه  و خوار خواهم بود و بار گناهانم بر پشتم سنگین خواهد بود . 

آری ای خدای بزرگ برای همه اینها اشک می ریزم . 

ای خداوند قهار، در ان روز قیامت، به هر طرف بنگرم چه راست و چه چپ ، هیچ یاور و حامی نمی بینم و هیچکس حواسش به سختی های من نیست و به کارهای دیگر مشغولند و همه در آن روز کارهایی دارند که به خودشان مشغولشان میکند و کسی به کمک من نخواهد آمد .

ای خدای بزرگ ؛ در آن روز  برخی مردم چهر ه هایی شاد و خندان دارند و برخی چهره هایی غبار آلود که سیاهی وخواری آنها را فراگرفته است .

ای آقای من ؛ با همه این بدی هایم و اینکه از آخرت خود می ترسم اما به تو اطمینان و اعتماد کامل دارم و تمام امید و توکل من به تو  و به رحمت و لطف تو است چرا که میدانم هرکه را بخواهی به سایه رحمت خود میکشانی و به بزرگی خود هر که را دوست داری هدایت می کنی . ای خدای مهربان . پس تو را ستایش می کنم زیرا تو قلبم را از لوث شرک پاکیزه ساختی و مرا جزو ایمان آورندگان به خودت قرار دادی . ستایش مخصوص توست یارب العالمین .

به قلم : س . جعفری باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار