تبریز؛

کمک 80 میلیارد ریالی خیران مراغه ای برای ایجاد زیرساخت درمانی

با کمک 80 میلیارد ریالی خیران درمراغه 9 هزار 600 متر مربع فضای درمانی درحال ساخت است.

کمک 80 میلیارد ریالی خیران مراغه ای برای ایجاد زیرساخت درمانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه با اعلام این خبر در نشست هم اندیشی خیران سلامت گفت : مرکز شیمی درمانی  سرطان و کلینک تخصصی از جمله طرح هایی است که با کمک خیران سلامت در حال ساخت است.
دکتر جنتی افزود : هم اکنون 50 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمان در حوزه سلامت مراغه در حال ساخته می شود.
به گفته وی این طرح ها با اعتبار کلی نزدیک یک هزار میلیارد ریال 30 هزار متر مربع امسال به بهره برداری می رسد .
جنتی با بیان اینکه کمبود تخت بیمارستانی از مشکلات اساسی بخش درمان در مراغه است افزود : سرانه تخت بیمارستانی در این شهرستان از سرانه کشوری و استانی کم است .
انتهای پیام/خ
وی افزود : سرانه تخت بیمارستانی در کشور برای هر هزار نفر یک و هفت دهم تخت ، در استان یک و شش دهم و در مراغه هشت دهم است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه خاطرنشان کرد : با بهره برداری از بیمارستان سینای مراغه تا پایان امسال سرانه تخت ها در این شهرستان به یک و دو دهم افزایش می یابد که این مقدارهم از میانگین سرانه استانی و کشوری کمتر است .
امام جمعه مراغه ، نیز در این جلسه گفت : بخش سلامت امروز در اولویت کمک های خیران است .
حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی با اشاره به کمک های خیران به بخش سلامت در مراغه افزود: تلاش برای تامین نیاز های همنوعان توفیق الهی و نوعی عبادت است .
وی افزود : کمک های خیرین برای کارهای عام المنفعه و خیریه توشه ای است که انسان مومن از این جهان برای آخرت خود ذخیره می کند .
شهرستان مراغه با حدود 260  هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.