افزایش بهای نفت/ کاهش قیمت طلا

توقف فعالیت یکی از خطوط لوله نیجریه بخاطر نشت نفت، به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال توقف فعالیت یک خط لوله در نیجریه، بهای نفت با افزایش همراه بود. این درحالیست که نگرانی ها از اشباع کنونی بازار نفت باعث شد بهای نفت خام برنت آخر هفته را با کاهش حدود 4 درصدی به پایان برساند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 29 سنت افزایش به 48 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 19 سنت افزایش 45 دلار و 83 سنت در هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص نفت آخر هفته را با کاهش حدود 4 درصدی سپری کردند.

شرکت نفتی "شِل دیولپمنت" نیجریه پس از آنکه یک نفر حفره ای در یکی از خطوط لوله آن ایجاد کرد که در نتیجه باعث نشت نفت شد، مجبور به توقف فعالیت آن خط لوله شد. نیجریه بزرگترین صادرکننده نفت آفریقا محسوب می شود؛ اما فعالیت شورشیان و سوء مدیریت دولت باعث کاهش سرعت تولید و حتی توقف فعالیت برخی از خطوط لوله شده است.

بازار نفت بخاطر نیجریه و لیبی که عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند تاکنون تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است. زیرا این دو کشور از عمل به توافق نفتی کاهش سطح تولید اوپک مستثنی هستند و در نتیجه در این مدت تولیدات خود را افزایش داده اند.

ماه گذشته میلادی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق کردند که توافق نفتی کاهش سطح تولید را تا مارس سال 2018 تمدید کنند.

به دنبال تقویت ارزش دلار، بهای طلا با کاهش همراه بود. تقویت ارزش دلار پس از آن رخ داد که ترزا می، رهبر حزب محافظه کار انگلیس با وجود پیروزی نتوانست در انتخابات این کشور اکثریت کرسی های پارلمانی را بدست آورد و در نتیجه ارزش پوند کاهش یافت. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با حدود 1 درصد کاهش به 1271.40 دلار رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار