امارات به نقض تحریم‌های تسلیحاتی لیبی متهم شد

سازمان ملل متحد گزارش داد امارات متحده عربی با فروش بالگرد جنگی و هواپیمای نظامی به نیروهای دولت موازی لیبی، تحریم‌های تسلیحاتی این کشور را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس یک گزارش سازمان ملل متحد، امارات متحده عربی با فروش بالگرد جنگی و هواپیمای نظامی به نیروهای دولت موازی لیبی که تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند، تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه لیبی را نقض کرده است.

ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس را که مورد حمایت جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد است به رسمیت نمی‌شناسد. این نیرو شهرها و پایگاه‌های نظامی مهم را در جنوب لیبی تحت کنترل دارد.

بر اساس گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد که ماه مه به شورای امنیت ارائه شد، «امارات متحده عربی با پشتیبانی تجهیزاتی و حمایت مستقیم زمینه را برای افزایش توانایی هوایی ارتش ملی لیبی فراهم کرده است.»

در این گزارش آمده است: «کمک خارجی به گروه‌های مسلح در زمینه پشتیبانی مستقیم، آموزش و پشتیبانی فنی نیز افزایش یافته است.»

کارشناسان سازمان ملل متحد موفق شدند به محل تحویل بالگردهای جنگی ساخت بلاروس تا امارات متحده عربی رفته و تصاویری را ارائه کنند که نشان‌دهنده وجود آن‌ها در یک پایگاه هوایی در شرق لیبی است.

کارشناسان سازمان ملل متحد تلاش کردند تا اخباری را تایید کنند که از تحویل بالگردهای جنگی ام آی بیست و چهار پی Mi-24p به ارتش ملی لیبی در آوریل 2015 حکایت داشت. بلاروس نیز فروش چهار بالگرد به امارات در سال 2014 را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی از پاسخگویی به درخواست کارشناسان سازمان ملل متحد خودداری کرده است.

لیبی بعد از سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 با هرج و مرج رو به رو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار