ساری؛

آخرین خبرها از وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در مازندران

از آغاز شیوع بیماری تب کریمه کنگو در مازندران تاکنون ابتلا دو نفر به این بیماری تایید شد.

بابا محمودی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ؛ با بیان اینکه در حال حاضر ابتلا 2 مازندرانی به بیماری تب کریمه تایید شد گفت: این افراد هم اکنون در بیمارستان‌های نوشهر و ساری تحت درمان بیماری تب کریمه کنگو قرار دارند و حال عمومی آنها رضایت بخش است و بزودی مرخص می شوند.

وی از مراجعه 7 بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه به بیمارستان های استان اشاره کرد و افزود: پس از آزمایشات و بررسی های پزشکی مشخص شد این افراد مبتلا به بیماری کریمه کنگو نیستند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اخبار واصله از منطقه ورسک سوادکوه درباره ابتلا دامدار به بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: تایید این مورد پس از آزمایشات و بررسی پزشکی مشخص و اعلام می شود.

بابا محمودی افزود: بیماری در این استان تحت کنترل قرار دارد و تمام امکانات دارویی در بیمارستان‌های مازندران برای پوشش بیماران تامین شده است و مشکلی برای پذیرش و درمان وجود ندارد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دامداران به خصوص کسانی که با گوسفند تماس دارند خواست تا بیشتر مراقبت کنند و در صورت نشانه‌های مشکوک بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بابا محمودی افزود : تب ، سرگیجه ، سفتی گردن ، درد پشت ، سر درد و فتوفوبی (ترس از نور) تهوع ، استفراغ و گلودرد همراه با اسهال و درد عمومی شکم از علائم این بیماری است .

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار