اصفهان؛

6 میلیارد ریال زکات در برخوار جمع آوری شد

فرماندار شهرستان برخوارگفت: در سال گذشته 6 میلیارد ریال زکات برای کمک به نیازمندان در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسفندیار تاجمیریامروز  در جلسه ستاداحیا زکات شهرستان برخوارافزود: سال 95 در شهرستان برخوار مبلغ 6 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که نسبت به سرجمع استانی قابل توجه بوده اما با توجه به ظرفیت های عمده کشاورزی بویژه نزدیک به هفت هزار هکتار کشت گندم و جو و سایر ظرفیت ها و فرصت های صنعتی و اجتماعی امکان افزایش و تقویت آن وجود دارد .
 
وی افزود :در زمینه زکات فطره با توجه به جمعیت شهرستان و با اطلاع رسانی و بستر سازی مناسب توسط مجریان بویژه کمیته امداد حضرت امام (ره) باید اقدامات جدی تری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه زکات به عنوان یکی از دستورات اسلامی و فروع دین است ، افزود:با توجه به آیات و روایات بویژه آیه 41 سوره حج پرداختن به امر زکات بعد از اقامه نماز از وظایف حاکمیت به شمار می رود و مجموعه اداری شهرستان باید پشتیبانی لازم را در احیا و توسعه این دستور دینی انجام دهند.
 
تاجمیری با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و ترغیب مردم به انجام این فریضه مهم، گفت :دبیر ستاد احیا زکات شهرستان باید برنامه ریزی و پیگیری لازم را در زمینه جمع آوری زکات مردم انجام دهد.
 
فرماندار شهرستان برخوار افزود:تقویت نقش مبلغان و عاملان زکات در تبیین جنبه های شرعی و اعتقادی موضوع و آثار و برکات آن، استفاده از رسانه های جدید در امر اطلاع رسانی، انتخاب افراد موجه در امر جمع آوری، تقدیر از چهره های برجسته و مؤدیان زکات، استفاده از مبالغ جمع آوری شده در بخش های عمرانی و کمک به نیازمندان شهرستان و تبلیغ و فضا سازی لازم در فصل برداشت محصول باید در دستور کار ستاد زکات شهرستان قرار بگیرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.