سنندج؛

سنندج؛ میزبان مسابقات دوومیدانی دانش آموزان سراسر کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان برگزاری مسابقات دو و میدانی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور درتابستان 96 به میزبانی این استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛افشین خوشگوار در یکصد و هفتاد و دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: این مسابقات 24 لغایت 10 مرداد 96 با شرکت یک هزار و 670 دانش آموز دختر و پسر با شعار رضایت، امنیت و سلامت از منزل به منزل به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استان و کشوری اجرا می‌شود، افزود: در سه مرحله اول این مسابقات در مجموع 127 هزار دانش آموز مشارکت داشته و نفرات و تیم‌های برتر برای حضور در مرحله کشوری آماده شده‌اند .

خوشگوار از ارزیابی مسابقات در آیتم‌های مختلف خبر داد وگفت: بعد از وقفه 13 ساله، در بهمن 94 مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه ای و مسابقات کشوری ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی و متوسطه اول نیز تابستان 95 به میزبانی استان برگزار شد و در تابستان سال جاری نیز کردستان میزبان مسابقات دو و میدانی دانش آموزان سراسر کشور است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعزام تیم‌های ورزشی استان به مسابقات کشوری را دیگر برنامه این معاونت در تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت: این مسابقات از 15 تیر تا 15 شهریور 96 به میزبانی استان‌های کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، فارس و مرکزی برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه 610 نفر دانش آموز، سرپرست و مربی در قالب 58 تیم ورزشی در مسابقات کشور حضور خواهند داشت، افزود: از این تعداد 34 تیم مربوط به پسران و 24 تیم دختران هستند که در کلیه رشته‌ها در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند .

وی کل اعتبار موردنیازبرای اعزام تیم های دانش آموزی استان را 300میلیون تومان عنوان کرد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در پایان از ارتقاء رتبه ورزشی دانش آموزان استان به هشتم کشوری در سال 95 خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این رتبه در سال جاری ارتقاء یابد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.