رئیس مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر خرم‌آباد:

ساماندهی ۱۷۰ وانت‌بار در خرم‌آباد/ برخورد با مسافربرهای شخصی

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد از ساماندهی ۱۷۰ وانت بار در یک ماهه گذشته که به‌ صورت غیرمجاز در سطح شهر فعالیت داشتند خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحی بیرانوند از افزایش خطوط ویژه تاکسی در شهر خرم‌آباد خبر داد و گفت: درزمینه راه‌اندازی خطوط ویژه تاکسی کارهای مطالعاتی و کارشناسی انجام می‌شود که این خطوط در مابقی مناطق نیز اگر عرض معابر و ظرفیت ترافیکی منطقه اجازه دهد راه‌اندازی شود.

وی افزود: خطوط ویژه سبب تسریع در عبور و مرور برای مسافر می‌شود و انگیزه مردم را برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی افزایش می‌دهد چراکه سرعت رسیدن به مقصد را بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد گفت: در حال حاضر یک خط ویژه در سطح شهر راه‌اندازی شده است و زمانی خط ویژه اثربخشی دارد که به‌صورت کامل اجرا شود بنابراین در صورت امکان خطوط ویژه در مابقی مناطق سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خطوط ویژه مختص تردد تاکسی است مابقی خودرو‌ها تردد ندارند بنابراین سعی می‌شود شبکه خطوط ویژه به‌صورت متصل و بر اساس مطالعات ایجاد شود.
فتحی بیرانوند به دیگر فعالیت‌های سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر اشاره و گفت: بازرسی‌های نیروهای این سازمان به‌صورت روزانه است و تعداد گشت‌های تاکسی از یک گشت به سه گشت، بازرسی از دو نفر به شش نفر و تعداد مأموران انتظامی که به‌عنوان همکار با عوامل گشتی همکاری دارند از دو نفر به پنج نفر افزایش‌یافته است.

وی افزود: در بازرسی‌های روزانه‌ای که انجام می‌شود ۱۸ مورد وجود دارد که ممکن است توسط راننده تاکسی رعایت نشود ازجمله کسانی که کارت شهری ندارند، نظافت ظاهری خودرو مناسب نباشد، مسافر بیش‌ازحد حمل کنند، نوع تجهیزات داخلی ماشین مناسب نباشد و استفاده از سیستم‌های صوتی غیرمجاز مواردی است که به‌صورت روزانه توسط بازرسان کنترل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد گفت: برخورد با سواری‌های شخصی به‌شدت انجام می‌شود به‌طوری‌که به‌طور متوسط روزانه با حدود ۱۵۰ مسافربر شخصی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به حمل مسافر می‌کنند برخورد می‌شود.
وی به ساماندهی وانت‌بار‌ها اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته ۱۷۰ وانت‌بار که به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر فعالیت داشتند ساماندهی شدند.

فتحی بیرانوند افزود: سرویس‌های مدارسی که به‌صورت غیرقانونی و بدون داشتن کارت سرویس اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموز کنند توقیف می‌شوند به‌طوری‌که تاکنون ۶۰ سرویس مدرسه توقیف‌شده که طی مراحل قانونی به سازمان هدایت‌شده‌اند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.