قزوین؛

برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل

استاندار از برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل هر سه ماه یک بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی  در شورای پدافند غیر عامل ، هدف از اجرای این مانورها را سنجش و آگاهی از وضعیت آمادگی دستگاه ها بیان کرد.

همتی افزود : باید دستگاه های اجرایی به صورت غیرمنتظره و در ۲۴ ساعت شبانه روز برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آماده باشند.

استاندار گفت : هنر مدیریت و هزینه ها زمانی ارزش پیدا می کنند که در مواقع بحرانی با کمترین خسارت والتهاب مواجه شویم.

استاندار  همچنین تاکید کرد : حداقل یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرایی شدن مصوبات پدافند غیرعامل هزینه شود.

 همتی همچنین با اشاره به قطع شدن برق سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی در هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور  گفت : مسولان ذیربط در برابر اتفاق های احتمالی غافل بودند و همین موضوع باعث شد نتوانند به موقع مشکل را رفع کنند.

استاندار  با اشاره به اجرایی نشدن بخشی از مصوبات قبلی شورای پدافند غیرعامل از دستگاه اجرایی خواست تا هرچه زودترمصوبات قبلی را اجرایی کنند.

افشار مدیر کل پدافند غیر عامل از بازنگری طرح آمایش سرزمین ، پیگیری تخصیص اعتبارات استانی و ملی ، اتمام مطالعات راهبردی ذخایر مواد غذایی ، تاسیس بازارچه زیرزمینی و استفاده چند منظوره ، شناسایی و جمع بندی مراکز زیرساخت های حیاتی را بخشی از موارد دانست که باید در حوزه پدافند غیرعامل در سال ۹۶ ا اجرایی شود .

افشار افزود : ده درصد نانوایی های استان باید به سوخت دوگانه سوز مجهز شوند که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

وی یکی از دیگر مصوبات شورای پدافند غیرعامل را جابجایی و انتقال پرنده فروشان از بازار سنتی بیان کرد که با وجود تصویب در این شورا هنوز اجرایی نشده است. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.