محمدی مطرح کرد؛

تاکید بر اطلاع رسانی به زائران در جلسات آموزشی با ابزارهای نوین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اطلاع رسانی به حجاج با وسایل کمک آموزشی، کلیپ‌های تصویری و تشریح قابل درک شرایط سفر به ویژه ایام عرفات، مشعر و منا مورد تاکید است.

تاکید بر اطلاع رسانی به زائران در جلسات آموزشی با ابزارهای نوینبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در همایش منطقه‌ای کارگزاران حج تمتع ۹۶ استان‌های قزوین و زنجان اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه مسجدالنبی (ص) و تخریب منطقه مرکزی مدینه، مدت اقامت زائران در مدینه 5 شب است.

وی افزود: علی رغم گرمی هوا که با موسم حج در عربستان مصادف شده، امسال سعی شده است امکانات مخصوصا در عرفات شرایط بهتری برای زائران فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد زایران ایرانی نسبت به سال ۹۴ و افزایش 500 هزار نفری کل حجاج در عربستان، تلاش کرده ایم در منا فضای بیشتری در اختیار حجاج گذاشته شود.

محمدی به مدیران کاروان‌ها توصیه اکید داشت که نظم و انضباط بیشتر از گذشته از ابتدای سفر تا انتها رعایت شود. 

رئیس سازمان حج و زیارت به زائران خانه خدا توصیه کرد: اطلاع رسانی به حجاج با وسایل کمک آموزشی، کلیپ‌های تصویری و تشریح قابل درک شرایط سفر به ویژه ایام عرفات، مشعر و منا مورد تاکید است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال جدول زمان بندی برای کاروان‌ها در ایام تشریق در نظر گرفته ایم که مدیران و عوامل کاروان‌ها مکلفند طبق زمان بندی حرکت کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص مچ بند‌های شناسایی حجاج خاطر نشان کرد: موضوع مچ بندهای راهنما برای زائران کشورهای دیگر اسلامی مانند مالزی سالها است استفاده می‌شود. این مچ بند‌ها با برنامه ریزی کارشناسان سازمان حج و در راستای راحتی حجاج بوده و همانند کارت شناسایی است که برای زائران بسیار مفید خواهد بود به دلیل اینکه مشخصات عادی زائران در آن گنجانده شده است.

نصرالله فرهمند سرپرست معاونت امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت نیز در این همایش گزارشی از فرآیند اجاره هتل‌های زائران و ساماندهی امور تغذیه و تدارکات حجاج امسال ارایه داد. 

 کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین در ابتدای همایش کارگزاران حج تمتع ۹۶ استان‌های قزوین و زنجان بیان کرد: ظرفیت کاروان‌های استان قزوین با فراخوان دارندگان فیش‌های سال ۸۵ در حال تکمیل نهایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار