افتتاح سه طرح زیست محیطی در نیروگاه گازی آبادان

به مناسبت هفته محیط زیست سه طرح محیط زیستی در نیروگاه گازی آبادان افتتاح و این نیروگاه از صنعت آلاینده به صنعت صنعت سبز تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیرعامل نیروگاه گازی آبادان در حاشیه افتتاح این سه طرح محیط ‌زیست گفت:2 دستگاه تصفیه صنعتی به‌منظور تصفیه آب‌های صنعتی و انسانی خریداری، نصب و راه‌اندازی شده و کمربندی سبز نیروگاه گازی آبادان تکمیل شد.
 
عبدالکریم ذاکرنیا افزود:این طرح‌ها شامل سیستم تسویه فاضلاب بهداشتی به ظرفیت 10 مترمکعب در روز و تصفیه‌ی پساب روغنی به ظرفیت 12 مترمکعب در 24 ساعت است که آب‌های حاصل از آن در آبیاری فضای سبز نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی از احداث هفت و نیم هکتار فضای سبز به‌منظور ایجاد کمربند سبز نیروگاه گازی آبادان خبر داد و بیان داشت:ساخت چهار هکتار فضای سبز جدید نیز در دستور کار قرار دارد که نقش مهمی در کاهش آلایندگی هوا در منطقه دارد.
 
ذاکرنیا اظهار داشت:کاشت درخت در نیروگاه گازی آبادان ضمن جلوگیری از ورود گردوغبار به سیستم تولید برق باعث افزایش راندمان نیروگاه گازی آبادان شده و این نیروگاه از صنعت آلاینده به صنعت سبز تبدیل شد.
 
وی هزینه خرید، نصب و بهره برداری از طرح های محیط زیست نیروگاه آبادان را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:هم اکنون نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان 813 مگابایت برق در چهار واحد گازی تولید می‌شود.
 
رئیس اداره محیط ‌زیست آبادان نیز در این مراسم گفت:2 دستگاه تصفیه پس ماندهای صنعتی روغنی و بهداشتی در نیروگاه گازی باعث شده تا پسماندهای صنعتی و بهداشتی در محیط زیست تخلیه نشود.
 
سیداحمد موسوی آزاد افزود:پیش ‌از این شاهد تخلیه پس آب‌های روغنی و بهداشتی، انسانی در محیط زیست بودیم که این کار با توجه به ‌قرار گرفتن نیروگاه در مجاورت تالاب شادگان باعث صدمه به محیط زیست می‌شود.
 
وی اظهار داشت:با افتتاح 2 تصفیه‌خانه صنعتی از آب به‌عنوان منبع اولیه که خیلی تمیز و ارزان در دسترسی نیست برای آبیاری مورداستفاده مجدد قرار می‌گیرد.
 
یروگاه سیکل ترکیبی آبادان، سابقاً نیروگاه گازی آبادان (در آبادان، کیلومتر ۹ جاده آبادان - ماهشهر)، یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۸۱۵ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۱۲۳٫۴ مگاواتی مدل FREM 9000 251-2 ساخت توگا و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.
 
انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.