قزوین؛

بخشش سود و جریمه وامهای کمتر از صد میلیون تومان

استاندار گفت: تاکنون سود و جریمه بیش از شش هزار و ششصد نفراز کسانی که تسهیلاتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند بر اساس مصوبه دولت بخشیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی بانک ها، میزان سود و جریمه این افراد را ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد.
 
همتی درباره پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گفت: ۶۵ درصد از ۸۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته در سفر ریاست جمهوری برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، به آن‌ها پرداخت شده است.
 
همتی افزود: از حدود هزار سهیمه تسهیلات مسکن خانواده شهدا، ۱۳ مورد تاکنون پرداخت شده است و با تشکیل کارگروه فرهنگی در این زمینه قصد داریم تا پایان سال همه‌ی تسهیلات به این خانواده‌ها پرداخت شود.
 
استاندار در ادامه با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی روستایی گفت:: به علت تاخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلات در دوره‌های گذشته، سرعت پرداخت تسهیلات جدید بسیار کُند شده است.
 
وی افزود: در این جلسه مقرر شد بازبینی دقیقی در این بخش صورت گیرد تا ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، سرعت گیرد.
 
حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم بااشاره به روند کند ساخت واحدهای اقامتی گردشگری در استان به دلیل پرداخت نشدن تسهیلات گفت: مقرر شده است طرح‌های این بخش با معرفی این سازمان به سامانه بهین یاب، از تسهیلات بهره‌مند شوند، اما هنوز این طرح بصورت جدی اجرایی نشده است.
 
استاندار هم در پایان این جلسه گفت: با هماهنگی با بانک‌های مختلف قرار است تسهیلات مناسبی برای ساخت و تکمیل طرح‌های گردشگری پرداخت شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار