اهواز؛

ضرورت توجه بیشتر به مساجد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه بیشتر به مساجد استفاده‌های بسیار زیادی می‌توان برد چراکه بهترین راه برای صیانت جوانان از تهاجم‌های فرهنگی، مساجد هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با توجه بیشتر به این کانون‌ها استفاده‌های بسیار زیادی می‌توان برد چراکه بهترین راه برای صیانت جوانان از تهاجم‌های فرهنگی، مساجد هستند.

آیت‌الله حیدری با بیان این که مساجد سنگر علمی، فرهنگی، تربیتی و عبادی هستند گفت: کانون‌های مساجد در این زمینه کم و بیش فعال هستند و البته ظرفیت زیادتری دارند.

وی افزود: نمایشگاه قرآن که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان برپا شده فضای بسیار مقدس و بستر بالنده و پویایی است برای اینکه نفوس مستعده را با مفاهیم بلند قرآن و معنویت عترت پیوند بدهد و آشنا بسازد.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: بحمدالله سال به سال نمایشگاه قرآن و عترت عمق و گسترش پیدا می کند و ما امسال شاهد گستردگی خوبی از این نمایشگاه شدیم و صدها نفر بیننده مشتاق از این نمایشگاه استفاده می کنند.

آیت‌الله حیدری گفت: هنرهای زیبا، نقاشی، خطاطی، عکاسی، هنرهای دیگر دستی در این نمایشگاه به معرض نمایش به آمده و همه در راستای قرآن و عترت است. کار بسیار خوبی است و برای همه برگزارکنندگان آرزوی توفیق دارم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآن نیز بیان کرد: مساجد بنا به تعبیر امام (ره) سنگر هستند و سنگر بودنشان مفهوم عامی دارد؛ هم سنگر عبادی هستند، هم سنگر تربیتی هستند، هم سنگر نظامی هستند در شرایطی که جنگ تحمیل شود، هم سنگر فرهنگی، علمی و هنری هستند.

وی ادامه داد: بهترین راه برای صیانت جوانان از تهاجمات فرهنگی مساجد هستند و باید بیش از پیش به مساجد و کانون‌ها بها داده شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.