ساری،

اجرای طرح غربالگری اختلالات چشمی برای 6هزار مددجوی سالمند

6 هزار و 500 نفر از مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد مازندران سال گذشته از طرح غربالگری اختلالات چشمی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ناصر اسکندری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت طرح بینایی‌سنجی و غربالگری چشم به منظور ارائه خدمات درمانی به مددجویان و با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلا آنها به بیماری‌های چشمی که معمولا در سنین بالا بروز می‌کند، انجام می شود.

وی افزوداین طرح غربالگری اختلالات چشمی سالمندان تحت حمایت ، سال گذشته برای 6 هزار و 500 نفر از سالمندان زیر پوشش این نهاد اجرا شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت مددجویانی که از ناحیه چشم دچار مشکل بودند، شناسایی و تحت درمان قرار گرفته و 500نفر از مددجویان سالمند هم با تجویز عینک با هزینه کمیته امداد درمان شدند.

وی افزود: مددجویانی که پس از معاینات اولیه چشم پزشکی، نیاز به عمل جراحی ویا بستری داشتند به مراکز طرف قرارداد بیمه کمیته امداد معرفی و درمان شدند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری اختلالات چشمی در 13 شهرستان مازندران اجرا شد افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد و 400میلیون ریال هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: کمیته امداد در حوزه درمانی علاوه بر خدمات بیمه پایه ، خدماتی مانند بیمه مکمل،هزینه بیماران نیازمند نگهداری ،سالمند و زمینگیر ، کنترل وپیشگیری از سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال تحت حمایت و غیر تحت حمایت با اهدا سبد غذایی و ارتقاءشاخص های بهداشت به متقاضیان ارائه می دهد.

وی افزود حدود دو هزار نفر از مددجویان تحت حمایت را بیماران صعب العلاج تشکیل می دهند و خدمات بیمه درمانی به آنان ارائه می شود.

اسکندری گفت: در مازندران68هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار