ساری،

شرایط مطلوب بهداشت در مدارس مازندران

۸۵ درصد مدارس مازندران شرایط بهداشتی مطلوب دارند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدعلی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت بر اساس طرحی که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در اوایل سال ۹۵ مطرح شد و با کمک اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس آماده شد و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفت، وضعیت بهداشتی ۷۱ مدرسه در سطح استان بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه در سطح مدارس استان درمجموع ۳ هزار و ۷۶ پروژه مربوط به سرویس‌های بهداشتی نیاز به تعمیر وجود دارد، گفت: برنامه‌ریزی شده است طی دو مرحله در سال انجام شود.

ساداتی تعداد پروژه های احداث سرویس بهداشتی در مدارس را ۱۶۷ مورد اعلام کرد و افزود: ۵۷۹ پروژه احداث آبخوری مجزا با فاصله ۱۵ متری از سرویس‌های بهداشتی نیز در سطح مدارس استان وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ۲ هزار و ۶۷۳ پروژه آبخوری که نیاز به تعمیر دارند، گفت: این پروژ‌ه‌ها با مشارکت اداره کل نوسازی برآورد اعتبار شد و نیاز به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ در وسع آموزش و پروزش استان نیست و نیاز به کمک داریم.

ساداتی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد مدارس استان وضعیت بهداشتی مطلوب دارند، افزود: آن دسته از مدارسی که وضعیت بهداشتی مطلوب ندارند عموما مدارس مناطق محروم هستند و همچنین برخی از مدارس غیردولتی نیز به دلیل کمبود فضا در این مورد ضعف دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.