کیومرث مرادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کار را باید به کاردان سپرد/ مواجهه‌ای نزدیک با نسل امروز

نسل امروز، نسلی است که می خواهد ارتباط برقرار کند.

کار را باید به کاردان سپرد/ مواجهه‌ای نزدیک با نسل امروز
کیومرث مرادی، نویسنده و کارگردان نمایش «هملت، تهران 2017» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف خود از اجرای نمایش گفت: هر کارگردانی اصولا علاقه دارد تا آثار بزرگ کلاسیک جهان را بر اساس فرایند دنیایی که در آن زندگی می‌کند، اجرا کند. «هملت» از بزرگترین آثار شکسپیر است. تنها جریانی که در این قضیه وجود دارد این است که؛ قدرت طلبی و سیاست جهان، می خواهد انسان را به تباهی بکشاند و او را به یک موجود غیر فعال و غیر اجتماعی در زندگی تبدیل کند و در این راه، اولین چیزی که مورد حمله قرار می گیرد، عشق و زندگی است به این معنی که وقتی قدرت طلبی می آید، روابط عاشقانه از بین می رود.  

وی پیرامون گروه سنی و نوع سبک برای تماشای این نمایش، اظهار داشت: نسل امروز، نسلی است که می خواهد ارتباط برقرار کند. به همین دلیل؛ من اثری را طراحی کردم که با زبان امروزی با نسل امروز در دنیایی با اتفاقات امروزی ارتباط برقرار کند.

مرادی در خصوص ایده اصلی برای شروع به تولید این اثر تصریح کرد: حرف اصلی من در نمایش، بیان رابطه هایی است که قربانی سیاست، قدرت طلبی و ... شده‌اند و من با همین ایده شروع به تولید این اثر کردم.

کارگردان نمایش «هملت، تهران 2017» پیرامون ملاک انتخاب بازیگران این اثر بیان کرد: من به عنوان یک معلم بازیگری و یک حرفه‌ای در عرصه تئاتر می گویم، فصل جدیدی در تئاتر و سینمای ایران در حال رخ دادن است. من با کارگردانی و اختیاراتی که در دست داشتم، می‌خواستم با نسل امروز، با بازیگرانی از همین نسل روبرو شوم. بازیگران این اثر، کسانی هستند که تا به امروز با من بوده‌اند و این اثر یکی از فرایندهایش، معرفی بازیگران جوان به عرصه‌های بزرگ‌تر است.

وی همچنین پیرامون رضایت از سالن اجرا نمایش «پردیس تئاتر شهرزاد» خاطرنشان کرد: این مجموعه، یک مکان بسیار مناسب از لحاظ سخت افزاری و امکانات است که صاحب سه سالن با طول، عرض، عمق و ارتفاع بسیار خوب و مناسبی است که من امیدوارم، با رسیدگی های بهتر، مکان مناسبی برای اهالی تئاتر باشد.

کیومرث مرادی در پایان در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات برای این اثر گفت: ما با کمک اهالی رسانه، با ساپورت چند مجموعه مثل جارچی و ... تلاش می کنیم که اطلاع رسانی بهتری داشته باشیم و مخاطبان را برای تماشا نمایش به سالن بیاوریم.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار