نگرانی احزاب فرانسه از مشارکت پایین مردم در انتخابات پارلمانی

رهبران احزاب فرانسه مشارکت پایین در انتخابات پارلمانی را زنگ خطری برای مقام‌های دولتی دانستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، رهبران احزاب مختلف فرانسه روز یکشنبه با انتقاد از میزان مشارکت نزدیک به 49درصدی در دور نخست انتخابات پارلمانی، نسبت به سرخوردگی احتمالی رای دهندگان هشدار دادند و آن را زنگ خطری برای مقام‌های دولتی دانستند.

حزب راست افراطی «جبهه ملی» یکی از بزرگ‌ترین بازندگان روز یکشنبه بود و گرچه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر خود را به عنوان یک اقلیت قدرتمند مطرح کرد، نتوانست نمایندگان زیادی را به مجلس ملی فرانسه بفرستد.

«مارین لوپن» رهبر این حزب روز یکشنبه با انتقاد از این موضوع، نرخ مشارکت را «فاجعه بار» تلقی کرد و بخشی از تقصیر آن را متوجه «قوانین یکسویه انتخاباتی» دانست که موجب سرخوردگی هواداران این حزب شده است.

لوپن به عنوان نامزد حزب جبهه ملی، ماه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب 33.9 درصد آرا شده و پس از «امانوئل مکرون» در رتبه دوم ایستاده بود.

این در حالی است که حزب وی در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه مغلوب حزب جمهوریخواه و ائتلاف احزاب میانه شد و بر اساس آخرین برآوردها، تنها نزدیک به 10 کرسی از مجموع 577 کرسی پارلمانی را به دست آورده است.

حزب جبهه ملی اما تنها حزب معترض به نرخ پایین مشارکت در این انتخابات نبود.

«ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپ افراطی فرانسه هم پس از مشخص شدن نتایج اولیه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و نسبت به پیامد‌های این اتفاق هشدار داد.

ملانشون با اشاره به اینکه نیمی از واجدان شرایط در انتخابات روز یکشنبه شرکت نکردند، آن را تعبیری از این دانست که تفکر اکثریت لزوما حامی بسته اصلاحات اقتصادی دولت جدید نیست و باید احتیاط بیشتری در اجرای آن صورت گیرد.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار