طوفان سیاسی در کاخ سفید؛ ضرب‌الاجل ترامپ به رئیس‌دفترش برای تغییر اوضاع

چند مقام آمریکایی اعلام کردند رئیس‌جمهور آمریکا به رئیس‌دفتر خود برای ایجاد تغییرات در کاخ سفید، تا روز گرامیداشت استقلال این کشور مهلت داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی «پولیتیکو»، دو مقام دولت آمریکا و سه مشاور مطلع و خارج از دولت گفتند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، تا چهارم ژوئیه (سیزدهم تیر) برای ایجاد تغییرات در کاخ سفید- که می‌تواند شامل برکناری «راینس پریبس»، رئیس‌دفتر وی باشد- مهلت تعیین کرده است.

«پولیتیکو» در این باره نوشت: ترامپ که قبلا نیز برای ایجاد تغییرات در کارکنان کاخ سفید مهلت تعیین کرده بود، در خصوص بررسی درباره روسیه با نظارت بیشتری روبرو شده است. این وضعیت، موجب تشدید فشار بر گروه ترامپ در کاخ سفید شده است.

چند منبع آگاه گفتند ترامپ چند روز پس از آنکه ماه گذشته از نخستین سفر خارجی خود بازگشت، پریبس را در دفتر رئیس‌جمهور مقابل کوربی لِواندوفسکی مدیر قبلی مبارزات انتخاباتی خود و دیوید باسی معاون وی، تحقیر کرد.

این منابع افزودند ترامپ در حال بررسی برای حضور یافتن باسی در سمت معاون خود در امور کارکنان کاخ سفید و لواندوفسکی -که در خصوص روسیه نیز تخصص دارد- در سمت مشاور ارشد کاخ سفید بوده است، اما وی به این دو نفر گفته است تا زمانی که پریبس برای ایجاد تغییرات در کاخ سفید فرصت دارد، آنها به کاخ سفید ملحق نمی‌شوند.

مهلت چهارم ژوئیه که همزمان با «روز استقلال» آمریکا است با مهلت میچ مکانل، رهبر اکثریت سنا، برای تصویب طرح مراقبت درمانی در این مجلس همزمان شده است. پریبس به سبب اینکه بار نخست نتوانست در مجلس نمایندگان درباره این طرح رای بدست آورد، مقصر اعلام شده است. این در حالی است که کاخ سفید و پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان، در نهایت بار دوم توانستند آن را تصویب کنند.

صحبت‌هایی درباره مهلت دادن ترامپ تا تاریخ چهارم ژوئیه در کاخ سفید وجود دارد ولی افراد نزدیک به رئیس جمهور غافلگیر نشده‌اند؛ زیرا اغلب صحبت‌هایی در این باره وجود دارد که پریبس و کارکنان ارشد دیگر، برکنار خواهند شد.

نخستین مهلت ترامپ برای اخراج پریبس و بسیاری از کارکنان دیگر که ترامپ از «کمیته ملی جمهوری‌خواهان» به همراه خود به کاخ سفید آورده بود، صد روز پس از پایان آغاز به کار رئیس جمهور بود.

ترامپ سپس پس از بازگشت از سفر خارجی خود ایجاد تغییرات در «روز یادبود» را مد نظر قرار داد و تازه‌ترین مهلت هم که چهارم ژوئیه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار