مشهد؛

زکات در همان مکانی که جمع آوری شود هزینه می‌شود

امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان تربت جام گفت: پرداخت کنندگان زکات خود را از بیماری‌ها و دلبستگی‌ها به دنیا نجات می‌دهند و زکات در همان مکانی که جمع آوری شود هزینه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حجت الاسلام جواد طاهری در جلسه شورای زکات افزود: کمیته امداد خمینی به عنوان مسئول جمع آوری زکات باید پاسخگو پرداخت کنندگان و فقرا همان محل دریافت زکات باشند و آمار کلی جوابگوی مردم نیست.

امام جمعه تربت جام گفت: خداوند نماز که اتکای به خداست زکات را قرار داده تا بتوانیم دنیا را ترک کنیم و توازن فقیر و غنی انجام شود و این واجب قابل تعارف کردن نیست.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به جمع آوری زکات توسط موسسه‌های خیریه خاطرنشان کرد: کمیته امداد گزاراشات را جمع بندی کند تا بتوانیم مطالبه گری کنیم و این نهاد با جمع آوری اطلاعات می‌خواهد از عملکرد موسسه‌ها دفاع کند.

وی با اشاره به درخواست موسسه‌ها خیریه برای جمع آوری زکات فطریه گفت: نهاد رسمی جمع آوری زکات در کشور کمیته امداد است و موسسه‌ها باید خیرین را در موسسه جمع کنند تا ارتباط آن‌ها مستحکم‌تر شود و گذاشتن صندوق‌های بسیار برای جمع آوری زکات فطریه چهره زیبایی ندارد بهتر است این نهاد رسمی باشد تا پاسخگو باشد.


شاکربرآبادی رئیس کمیته امداد تربت جام و دبیر شورای زکات در ادامه این جلسه گفت: در سال گذشته چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته آن از رشد دوبرابری برخوردار است که ۳۱۰ میلیون ریال تشویقی به این شهرستان تعلق گرفت.

وی با اشاره به محل مصرف زکات افزود: تعدا ۳۳۰ بیمار زمین گیر که ماهیانه هر نفر سه میلیون ریال هزینه درمان دارند و همچنین ۵۷۰ بیمار صعب العلاج داریم که در روز ۱۰ میلیون ریال هزینه درمانی دارندکه بخشی از هزینه درمانی آن‌ها ازمحل وجوهات زکات تامین می‌شود.

رئیس کمیته امداد تربت جام گفت: کمیته امداد این شهرستان با ۱۲ هزار خانوار و ۲۵ هزار نفر مددجو به لحاظ آمار جمعیتی مقام اول استان در پوشش نیازمندان دارد.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.