کارشناس والیبال:

هواداران نقش زیادی در برتری ایران داشتند/ معنوی نژاد برگ برنده ما مقابل آرژانتین بود

حمیدی گفت: تیم ملی آرژانتین بازی خوبی انجام داد اما ما توانستیم با استفاده بازیکنانی مانند معنوی نژاد حریفمان را شکست دهیم.

هواداران نقش زیادی در برتری ایران داشتند/ معنوی نژاد برگ برنده ما مقابل آرژانتین بودجمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در هفته اول و دوم رقابت های لیگ جهانی والیبال گفت: مقابل بلژیک که نخستین بازی کشورمان در خانه بود عملکرد بسیار خوبی داشتیم و با انجام دفاع روی تور عالی و کم اشتباه، موفق شدیم این تیم را شکست دهیم. بلژیکی ها پس از آن که موفق شدند در ست اول مسابقه ما را شکست دهند به دلیل جو حاکم بر ورزشگاه نتوانستند مانند قبل عمل کنند و در نهایت بازی را با نتیجه 3 بر 2 باختند. 
 
وی افزود: بازی در مقابل صربستان با بازی قبلی ما بسیار متفاوت بود. صرب ها قهرمان لیگ جهانی هستند و تیم خوبی دارند اما سوال این جاست که چطور ممکن است کشوری با نزدیک به 10 میلیون جمعیت چنین بازیکنان قوی داشته باشد که هم در سرویس و هم در دفاع و حمله بسیار هماهنگ و قدرتمند باشند.
 
کارشناس والیبال کشورمان درباره بازی شب گذشته در مقابل آرژانتین هم عنوان کرد: آرژانتین نسبت به المپیک تیم متفاوتی دارد. آن ها بسیاری از بازیکنان خوب و تراز بالای خود را در این بازی در اختیار نداشتند اما با همین تیم متوسط تنها به واسطه حضور ولاسکو بازی خوبی را انجام دادند و توانستند از ما امتیاز بگیرند. بدون شک یکی از عوامل اصلی پیروزی ما حضور معنوی نژاد در زمین بود. همان طور که پیش از این گفته بودم  این بازیکن را نباید نادیده گرفته شود و ما همگی دیدیم که حضور وی در بازی مقابل لهستان و آرژانتین چگونه نتیجه بازی را برای ما رقم زد.

وی افزود: یکی از دستاورد های ما  مسابقات لیگ جهانی والیبال شناخت بازیکنانی مانند معنوی نژاد است.
 
حمیدی در ادامه گفت: مسابقات لیگ جهانی در این دوره در حالی آغاز شده است که تنها یک سال از المپیک گذشته است و هیچ کدام از تیم ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی خود را به آب و آتش نمی زنند، بلکه تلاش می کنند با شناخت نیرو های جوان خود و به کار گیری نیرو های جدید برای المپیک بعدی آماده شوند. مهم آن است که حتی اگر ما نتوانستیم به دور بعدی مسابقات هم صعود کنیم توانسته باشیم نیرو های خود را بهتر بشناسیم و تیم خوبی ساخته باشیم. با این حال من تصور می کنم که حضور در دور دوم مسابقات خیلی هم غیر ممکن نیست.
 
جمشید حمیدی کارشناسی والیبال کشورمان در ادامه و درباره ارزیابی اش از رقابت های هفته سوم لیگ جهانی والیبال بیان داشت: اگر روسیه و آمریکا با ترکیب فعلی در مقابل ما حاضر شوند، می توانیم با انجام یک بازی خوب این تیم ها را شکست دهیم. روسیه و آمریکا هم اکنون پائین تر از ما هستند و توانایی غلبه بر آن ها را داریم.
 
وی درباره رقابت با لهستان گفت: از آن جایی که لهستان میزبان است و در بازی گذشته از ما شکست خورده است به احتمال زیاد با تمام توان برای انجام یک بازی انتقامی به زمین می آید با این همه نباید فراموش کنیم که سبک بازی لهستان خیلی با ما متفاوت نیست و هیچ کدام از تیم ها را به دلیل شباهت سبک بازی و نیرو های انسانی نمی توان از پیش برنده دانست. 
 
حمیدی در پاسخ به این سوال که برخی برد ایران مقابل لهستان آن هم با ترکیب دوم را تنها یک شانس می دانند بیان داشت: اتفاقات و حوادث بخشی از یک مسابقات هستند و تنها یک بازیکن فرصت طلب می تواند به خوبی از این شرایط استفاده کند اما نباید فراموش کرد که لیگ جهانی معبری برای رسیدن به المپیک است و امیدوارم که کولاکوویچ مانند لوزانو و کواچ نباشد، ولاسکو عمل کند و بازیکنان خوبی را برای آینده والیبال کشورمان آماده کند. 
 
کارشناس والیبال کشورمان در پایان گفت: تماشاگران اگرچه در این بازی ها کمتر از گذشته در ورزشگاه حاضر شدند اما سنگ تمام گذاشتند و کمک کردند تا تیم ملی به خوبی نتیجه بگیرد.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار