بلوکه شدن غرامت خانواده قربانیان کشتی ماوی مرمره

وزارت دارایی ترکیه 20 میلیون دلار غرامت خانواده قربانیان کشتی ماوی مرمره را بلوکه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ ترکیه برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، پرداخت غرامت به خانواده 10 کشته شده کشتی ماوی مرمره را درخواست کرده بود. این کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بود که مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

بلوکه شدن غرامت خانواده قربانیان کشتی ماوی مرمره

رژیم صهیونیستی 20 میلیون دلار غرامت بابت این حادثه به خانواده 10 قربانی حمله به کشتی ماوی مرمره پرداخت کرد؛ اما این پول هنوز در توقیف وزارت دارایی ترکیه است.

حادثه حمله به کشتی ماوی مرمره در سال 2010 رخ داد و پس از آن ترکیه روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد. مذاکرات صورت گرفته موجب شد دو طرف بار دیگر روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند و غرامت مورد نظر دولت ترکیه نیز سپتامبر گذشته از رژیم صهیونیستی دریافت شد؛ اما تمام مبلغ اخذ شده به عنوان غرامت همچنان در وزارت دارایی ترکیه بلوکه شده است.

بلوکه شدن غرامت خانواده قربانیان کشتی ماوی مرمره

خانواده قربانیان این حادثه دادخواستی تهیه کرده و از سازمان حمایت از حقوق بشر و صندوق کمک‌های بشردوستانه تقاضا کردند به مشکل آنها رسیدگی کنند. وزارت دارایی ترکیه مدعی شد هنوز در حال رایزنی و بررسی چگونگی تقسیم کردن این 20 میلیون دلار در میان خانواده قربانیان است.

روزنامه ترکیه‌ای حریت در گزارشی نوشت خانواده قربانیان کشتی مرمره خواستار افزایش مبلغ غرامت به دلیل آسیب‌های روحی درنتیجه این حادثه هستند.

بلوکه شدن غرامت خانواده قربانیان کشتی ماوی مرمره


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار