تبریز؛

22 درصد جمعیت استان تحت پوشش ورزش‌های همگانی

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از 22 درصد جمعیت استان تحت پوشش ورزش‌های همگانی هستند که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور این رقم باید سالانه 2 درصد اضافه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صادقی رئیس هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی در نشست با حوزه توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در دفاع از برنامه‌های راهبردی سال 96 گفت: در حال حاضر بیش از 22 درصد جمعیت استان تحت پوشش ورزش‌های همگانی هستند که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور این رقم باید سالانه 2 درصد اضافه شود.
 
وی افزود : کاهش هزینه‌های درمان، پیشگیری از انواع بیماری‌ها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از جمله فواید پرداختن و توسعه ورزش همگانی و عمومی در جامعه عنوان کرد.
 
صادقی اضافه کرد: ارتقاء سواد حرکتی در جامعه یکی از مهمترین رویکردهای ورزش همگانی است و همانند از بین بردن بی‌سوادی در جامعه باید در جامعه سواد حرکتی و ورزش کردن را نیز در جامعه توسعه دهیم.
 
وی مهم‌ترین چالش توسعه ورزش همگانی را نداشتن منابع مالی پایدار دانست.
 
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های سال 96 هیأت افزود: در سال 96 پیش‌بینی برگزاری بیش از 2هزار رویداد ورزش همگانی ازقبیل همایش‌ها را در استان داریم که این تعداد در سال 95 یک هزار و پانصد برنامه بوده است و کلاس‌های آموزشی رشدی 10 درصدی خواهد داشت.
 
در این نشست همچنین اعضای هیأت رئیس  از برنامه‌های سال 96 دفاع کرده و مقرر شد مسابقات استانی به شهرستان‌ها واگذار شده و میزبانی قهرمانی کشور نیز در برنامه‌های عملیاتی هیأت افزایش یابد.
 
همچنین مقرر شد کمک‌های مالی و اسپانسرهای مالی در هدایت ورزش همگانی استان نقش بیشتری را داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.