ساری؛

احیاء دوباره کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران از احیاء دوباره کشاورزی در دولت یازدهم و ثبت رکوردهای جدید در کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حيدرپور گفت: در هفته جهاد كشاورزی امسال 43 طرح توليدی، زيربنايی و خدماتی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری مي‌رسد و به مردم ارايه خدمت می‌كند.

وی با بيان اينكه در دولت يازدهم با تلاش كشاورزان دوباره به رونق توليد و خودکفایب گندم دست يافتيم، گفت: سيلوهای ذخيره گندم پُر است و سه ميليون تن گندم مازاد برای صادرات وجود دارد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: با توجه به واردات يك ميليون و 160 هزار تنی برنج كه در سال 92 اتفاق افتاد و شاهد عدم تقاضای برنج داخل بودیم اما در سال 93 با پيگيریهای صورت گرفته و خريد توافقی، بازار برنج از ركود خارج شد و در حال حاضر كشاورزان با قيمت خوبی محصول خود را به فروش می رسانند و رغبت برای كشت اين محصول افزايش داشته است.

دلاور حيدرپور با بيان اينكه تجهيز و نوسازی كه در سال 92 تعطيل شده بود اكنون شاهد فعاليت دوباره آن هستيم، گفت: سال گذشته 3 هزار و 800 هکتار قرارداد كشت منعقد شد که 3 هزار هکتار تحویل بهره‌برداران شد و به زيركشت رفت.

وی به اقدامات خوب انجام شده در به زيركشت بردن اراضی شيبدار اشاره كرد و افزود: عمليات احداث باغ در 3 هزار هكتار از اراضی شيبدار در استان به اتمام رسيد و تخصيص منابع آبی انجام شد كه با احداث باغ در اراضی شيبدار اشتغال و توليد افزايش می يابد.

وی گفت: پرورش ماهی در قفس از 16 به 73 قفس رسيد كه در حال حاضر در 50 قفس ماهی وجود دارد كه بايد توسعه سرمايه گذاری انجام شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: برای توسعه مكانيزاسيون 230 ميليارد تومان از محل تسهيلات بانك كشاورزی بيش از 6 هزار دستگاه خريداری و در اختيار متقاضيان قرار گرفت.

دلاور حيدرپور با تاكيد بر اينكه بايد بر تعداد نشاكارها افزوده شود، افزود: انجام نشاكاری مكانيزه بايد به 70 درصد برسد.

وی گفت: نوسازی شاليكوبی ها امسال در دستور كار قرار دارد و در حال حاضر از يك هزار و 237 شاليكوبی، 937 شاليكوبی فعال است كه 300 مورد بازسازی شد و مابقی قديمی است كه بايد در دو سال آینده نوسازی شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار