کرمانشاه؛

نیازمند توسعه باغات استان هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه باغات استان، گفت: امیدواریم در آینده شاهد جهش خوبی در این حوزه باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه باغات به ویژه باغات دیم در استان هستیم، گفت: در حال حاضر بیشترین باغات استان با سطح 8900 هکتار به باغات انگور اختصاص دارد و پس از آن نیز گردو، سیب درختی و انار به ترتیب با سطوح 8741، 3192 و 870 هکتار بیشتر باغات را شامل می‌شوند.
وی با اشاره به در دست اقدام بودن توسعه گلخانه ها اظهار کرد: در شرایطی که فضای گلخانه ای استان تاکنون 38 هکتار بوده در حال حاضر ایجاد 160 هکتار گلخانه جدید در استان در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را تولید محصولات سالم عنوان کرد و افزود: مصرف سموم در بخش کشاورزی این استان به یک سوم سنوات گذشته کاهش پیدا کرده، به نحوی که تا میزان مبارزه با آفات در مزارع به حد خسارت نرسد از سموم شیمیایی استفاده نخواهد شد.

شهبازی با اشاره به اجرای طرح نظام نوین ترویج در سال گذشته در استان افزود: این طرح در 52 مرکز جهاد کشاورزی در حال اجرا بوده و درخواست افزودن هفت مرکز دیگر را نیز داده‌ایم.

وی تاکید کرد: اجرای نظام نوین ترویج تلاش خواهد کرد تا با استفاده از پتانسیل های کارشناسان بخش کشاورزی میزان بهره وری بخش کشاورزی را بالا برد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.