شیراز؛

تقویت صنایع‌دستی در 30 روستای هدف گردشگری فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از تقویت صنایع‌دستی سنتی در 30 روستای هدف گردشگری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب مختاری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تمام شهرستان‌های فارس شاهد احیای مشاغل سنتی خواهیم بود.
 
مختاری افزود: این مشاغل می‌تواند در زمینه اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان‌ها و روستاها نقش به سزایی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: از جمله مزایای این طرح سهولت ایجاد مراکز تولید عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان، اشتغال‌زایی، ارزش‌افزوده بالا، کاربردی و تزئینی بودن محصولات صنایع‌دستی مثل فرش، همچنین نقش مهم آن در توسعه گردشگری است.
 
مختاری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری که در مناطق روستایی وجود دارد، باید جوامع محلی روستاها و مناطق عشایری توسعه و رونق چشمگیری در حوزه صنایع‌دستی داشته باشند و با برنامه‌ریزی‌های مدون، صنایع‌دستی متناسب با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به جایگاه اصلی خود برسد که این مهم بدون هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان میسر نخواهد شد.
 
وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۰ روستای هدف گردشگری مشخص شدند که در بحث گردشگری و صنایع‌دستی باید رونق بیشتری بگیرند.
 
مختاری گفت: 608 طرح در قالب یک هزار و 800 میلیارد اعتبار آماده‌شده است که سرمایه‌گذارها مشخص و مجوزهای این طرح‌ها هم آماده‌شده است.
 
وی افزود: توسعه گردشگری درگرو تقویت صنایع‌دستی است از این‌رو باید کیفیت محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان ارتقا یابد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.