تمدید قطعنامه شورای امنیت درباره تحریم های تسلیحاتی علیه لیبی

شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه تحریم های تسلیحاتی ضد لیبی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آناتولی؛ اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز دوشنبه به اتفاق آرا قطعنامه اعمال تحریم های تسلیحاتی علیه لیبی را به مدت یک سال دیگر و تا 12 ژوئن سال 2018 تمدید کردند.

اعضای شورای امنیت در نشست روز دوشنبه بر ضرورت اجرای کامل مفاد قطعنامه 2292 این شورا که در سال گذشته به تصویب رسید، تاکید کردند.

در مفاد قطعنامه 2292 شورای امنیت بر اجرای کامل ممنوعیت ارسال سلاح به آب های سواحل لیبی تاکید شده است.

در این قطعنامه که انگلیس آن را سال گذشته به شورای امنیت ارایه کرد، از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواسته شد گزارش های خود را در طول 11 ماه درباره اجرای این قطعنامه به شورای امنیت ارائه کند.

در اواسط ژوئن سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را به اتفاق آرا تصویب که براساس آن بازرسی از کشتی های مشکوک به حمل سلاح را در آب های سواحل لیبی مجاز اعلام کرد.

این قطعنامه به اعضای سازمان ملل و سازمان های منطقه ای از جمله اتحادیه اروپا اجازه می دهد با بازرسی از کشتی ها ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی را اجرا کنند.

براساس بیانیه شورای امنیتی اقدامات این کشورها باید با هماهنگی دولت وحدت ملی لیبی و برای مدت یک سال که از روز سه شنبه 13 ژوئن آغاز می شود، صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار