فیصل مقداد: اختلاف اعراب خلیج فارس نشان داد حق با سوریه است

معاون وزیرخارجه سوریه گفت اختلاف کشورهای عربی جنوب خلیج فارس ثابت کرد که حق با سوریه بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن سوریه، معاون وزیرخارجه سوریه گفت: درگیری و اختلاف های کشورهای عربی جنوب خلیج فارس برای دوست و دشمن ثابت کرد که همواره حق با سوریه بوده است.

مقداد افزود: اوضاع میدانی سوریه پس از بحران میان کشورهای عربی خلیج فارس بهبود یافته است.

وی اضافه کرد: این یک تحول مثبت است و ما همواره اعلام می کردیم که برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از تروریست ها حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کنند.

مقداد اظهارداشت: به نظر ما قطر و عربستان تا فرق سر در جنایت های تروریستی در سوریه حضور دارند.

وی درباره گفت و گوهای آستانه 5 نیز گفت: ما همه موضع گیری ها را پیگیری می کنیم ولی مانند همیشه به ترکیه اعتمادی نداریم زیرا از تروریست ها حمایت می کند و این نقش ترکیه برکسی پوشیده نیست.

معاون وزیرخارجه سوریه گفت: ما و دوستان روسی و برادران ایرانی مسیر گفت و گوها را دنبال می کنیم زیرا معتقدیم این مسیر به رغم تمام سنگ اندازی های ترکیه، مسیری است که می تواند به نتیجه مطلوب منجر شود.

مقداد درباره انتشار اخباری از نشست مسئولان آمریکایی و روسی در اردن درباره جنوب سوریه بیان کرد: گفت و گوهایی وجود ندارد و شاید بتوان این موارد را ارتباط میان طرف های مختلف درباره بحران سوریه دانست.

وی افزود: جنوب و شمال کشور خاک سوریه است و هیچ طرف خارجی حق دخالت درباره مسائل داخلی سوریه را ندارد.

مقداد اظهارداشت: این جنگ میان ما و تروریست هاست و هر طرفی که قصد مبارزه با تروریسم را دارد باید با ارتش و نظام سوریه هماهنگی کند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار