در مواضعی همسو با برخی کشورهای عربی؛

نتانیاهو به دنبال تعطیلی دفتر شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی است

کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی پیشنهاد وی مبنی بر بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در فلسطین اشغالی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ پس از اردن و عربستان، این بار مقامات رژیم صهیونیستی درصدد تعطیلی دفتر شبکه الجزیره هستند و طبق خواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این طرح هم‌اکنون در دست بررسی است.

نتانیاهو در جلسه‌ای که روز گذشته با دفتر مطبوعاتی خود، وزیر امور خارجه، شین بت و دیگر نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار کرد، طرح اولیه این موضوع را مطرح و از آن‌ها خواست تعطیلی دفتر انگلیسی شبکه الجزیره را بررسی کنند.

اردن و عربستان به موجب قطع روابط دیپلماتیک با قطر، دفاتر شبکه الجزیره را در کشورهایشان تعطیل کردند. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از شرایط بوجود آمده برای پایان دادن به فعالیت این شبکه خبری در فلسطین اشغالی بهره‌برداری کند. با توجه به اینکه شبکه الجزیره همواره اخباری به ضرر رژیم صهیونیستی را پوشش می‌داد و جنایات این رژیم علیه فلسطینی‌ها را افشا می‌کرد، در چند سال اخیر بارها مقامات مختلف صهیونیست خواستار تعطیلی آن شده بودند.

این تصمیم مشکلاتی را نیز در پی دارد؛ زیرا اکثر 34 کارمند شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی، اعراب اسرائیلی هستند و بیکار شدن آنها برای تل‌آویو دردسرهایی بوجود می‌آورد.

در صورتی که دفتر شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی تعطیل شود، این شبکه خبری دادخواستی قانونی به دادگاه ارائه خواهد داد. 

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در جلسه روز گذشته گفت: اسرائیل در کنار کشورهای عرب باقی می‌ماند و الجزیره را که همانند یک رسانه مشابه با آلمان نازی است، خطری بالقوه می‌داند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار