لرستان؛

وجود ۱۵۶ پایگاه اصلی اوقات فراغت دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: رسالت دستگاه تعلیم و تربیت فرهنگی است و کار فرهنگی تن‌ها در بستر اعتماد اجتماعی و پذیرش متقابل شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند گفت: آموزش و پرورش قوام بخش فرهنگ عمومی و تعالی بخش جامعه است
 
وی افزود: سعادت و شقاوت هر جامعه‌ای در دست آموزش و پرورش است و برای دیدن آینده یک جامعه باید به آموزش و پرورش امروز آن جامعه و ارتباط بین معلم و دانش آموز نگاه کرد.
 
دریکوند گفت:هر جامعه‌ای تلاش می‌کند که انسان آرمانی خود را براساس شاخص‌های مورد تایید خود تربیت کندو آموزش و پرورش ایران هم براساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین شاخص هایی برای انسان مورد هدف و آرمانی خود مشخص کرده است که تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای دستیابی به این اهداف تعریف و عملیاتی می‌شود.
 
وی افزود:مسوولیت پذیری، روحیه مشارکت جویی، داشتن روحیه جمعی و کارآفرینی، راستگویی، آشنا بودن به وظایف خود و مردم، پاسخگو بودن نسبت به نظارت و ارزیابی بیرونی، پاسخگو بودن در برابر خود، دیگران و خدا، کسب مهارتهای فنی و حرفه‌ای و ب‌ها دادن به دستاورد‌ها و تجربه‌های علمی از جمله شاخص هایی است که انسان آرمانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
 
دریکوند گفت: ما باید انسانی را تربیت و پرورش دهیم که بتواند در زندگی و جامعه نقش آفرینی کند، دروغ نگوید و برای دیگران حرمت قائل شود، حقوق خود را بشناسد و به حقوق دیگران احترام بگذارد، صلح طلب، وطن دوست و با اراده باشد.
 
وی با اشاره به وجود ۱۵۶ پایگاه اصلی اوقات فراغت دانش آموزان و ۴۲۰ پایگاه اقماری افزود: ۴ اردوگاه دانش آموزی، ۳۰ کانون فرهنگی و تربیتی، ۱۵ دارالقرآن و ۹۰ سالن ورزشی هم در ایام تعطیلات تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تجهیز و آماده می‌شود.
 
مدیرکل آموزش وپرورش لرستان گفت: طبق تبصره بنده ۹ قانون بودجه ۹۶ این اجازه به آموزش و پرورش داده شده تا فضاهای بلا استفاده را به شرطی که به حیات مدرسه آسیب نزنند، تبدیل به احسن کند.
 
دریکوند افزایش پوشش تحصیلی را سیاست جدی آموزش و پرورش برشمرد وافزود: در استان لرستان ۴۴۷ مدرسه با یک تا پنج نفر و ۷۲۹ مدرسه نیز از ۶ تا ۱۵ نفر وجود دارد که با محوریت توسعه عدالت آموزشی اداره می‌شوند.
 
وی گفت: در راستای هوشمند سازی مدارس هم یک هزار و ۱۲۴ آموزشگاه در قالب دو هزار و ۱۹۰ کلاس درس هوشمند سازی شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.