کرمانشاه؛

کارگاه آموزش نحوه نگهداری و تأمین مواد غذایی در هتل‌ها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تضمین سلامت گردشگران از اولویت‌های اساسی گردشگری استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا مرادی بیستونی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در کارگاه آموزش نحوه نگهداری و تأمین مواد غذایی در هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین‌راهی استان کرمانشاه که به میزبانی هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقای سلامت گردشگران و آشنایی هر چه بیشتر هتلداران، سفره‌خانه‌های سنتی و دارندگان واحد‌های پذیرایی بین‌راهی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: در این کارگاه سعی شده این مجموعه‌ها بیشتر با نحوه صحیح تأمین و نگهداری گوشت موردنیاز خود آشنا شوند، همچنین زمینه تعاملات بیشتر آن‌ها با دستگاه‌های نظارتی ازجمله دامپزشکی و بهداشت فراهم شود.

مرادی بیستونی بیان کرد: تضمین سلامت گردشگران ازجمله اولویت‌های اساسی گردشگری استان است و سعی ما بر این است با برگزاری این‌گونه دوره‌های آموزشی، در واحدهای پذیرایی استان، که با بحث گردشگری در تماس مستقیم‌اند، شرایط مطلوبی فراهم کنیم.

همچنین کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت در این دوره آموزشی به مبحث مقابله با تب کریمه‌کنگو که از طریق دام و فراورده‌های گوشتی قابل‌انتقال است پرداختند و شرایط مناسب نگهداری گوشت تازه را در واحدهای پذیرایی برای نمایندگان هتل‌ها، رستوران‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی استان تشریح کردند.

نمایندگان هتلداران نیز ضمن مطرح کردن مشکلات خود، خواستار شفافیت و بهبود سیاست‌گذاری‌های مصرف و تأمین گوشت تازه، افزایش دوره‌های آموزشی، معرفی محل‌های مناسب تأمین گوشت و حضور ناظران آشنا به ضوابط هتلداری شدند.

افزایش تعاملات مرکز بهداشت با مجموعه‌های گردشگری و استفاده بازرسان این ارگان از تکنولوژی‌های روز دنیا در بحث آلودگی‌سنجی و... از دیگر مواردی بود که در این نشست دوساعته مطرح شد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.