وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صندوق حمایت از توسعه نوغانداری راه اندازی می شود/آخرین وضعیت خریدتوافقی پیله‌تر ابریشم

رییس مرکز نوغانداری کشور از خرید توافقی حدود ۴۰۰ تن پیله‌تر ابریشم توسط بخش خصوصی تا به امروز و همچنین تأسیس صندوق حمایت از توسعه نوغانداری خبر داد.

آخرین وضعیت خریدتوافقی پیله‌تر ابریشم/ راه اندازی صندوق حمایت از توسعه نوغانداری در راه است
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر داداش پور رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت:خرید توافقی پیله‌تر ابریشم بالاتر از قیمت تضمینی و به طور متوسط هر کیلو گرم به قیمت ۲۵ هزار تومان صورت گرفته است.

وی با بیان این که امسال قیمت تضمینی پیله‌تر ابریشم افزایش ۹ درصدی نسبت به سال قبل داشته است، اظهار داشت: طبق مصوبه دولت، قیمت تضمینی هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم در سال جاری ۱۸ هزار و ۱۰۴ تومان است.

داداش پور علت بالا بودن قیمت خرید توافقی از نرخ تضمینی این محصول را کشش بازار، متقاضیان علاقه‌مند به خرید و ترغیب دولت به توسعه نوغانداری دانست.

وی پیش بینی کرد امسال نیز ۹۰۰ تن پیله‌تر ابریشم در کشور تولید شود.

رییس مرکز نوغانداری کشور درباره تخم نوغان هیبرید گفت: در سال جاری نزدیک به ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان در استان‌های کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: امسال توزیع تخم نوغان در قالب ۱۰ واریته کرم ابریشم صورت گرفته که هشت واریته آن داخلی و دو واریته وارداتی است.

داداش پور به پرورش ۱۱۰ واریته کرم ابریشم در قالب بانک ژن ابریشم در سال جاری اشاره و تصریح کرد:این اقدام هر سال برای حفظ ذخایر ژنتیکی کرم ابریشم انجام می‌شود.

وی درباره توسعه توتستان‌های کشور اذعان داشت: سال گذشته در راستای احیای توتستان‌های بومی و ایجاد توتستان‌های جدید ۲۰۰ هزار اصله نهال توت به طور رایگان در ۱۸ استان توزیع شد.

داداش پور افزود: کاشت این نهال‌ها به صورت نواری و در حاشیه مزارع، شهر ها، جوار خانه‌ها و سایر مکان‌های عمومی انجام شده است.

وی نوغانداری را فعالیتی مکمل در بخش کشاورزی دانست و گفت: نوغانداری در کنار سایر فعالیت‌های کشاورزی باید انجام گیرد.

رییس مرکز نوغانداری کشور در عین حال بر ایجاد زنجیره در زمینه تولید ابریشم تأکید کرد و گفت: به منظور توسعه و افزایش تولید نخ ابریشم در کشور، زنجیره تولید از نوغانداری تا محصول نهایی مانند پوشاک، فرش، صنایع دستی و محصولات نوین دارویی و بهداشتی باید تشکیل شود.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد این زنجیره با موافقت وزیر جهاد کشاورزی، تاسیس صندوق حمایت از توسعه نوغانداری را برنامه ریزی کرده ایم.

داداش پور افزود: طرح تاسیس این صندوق از طریق معاونت امور دام به صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارائه شده است.

وی گفت: این صندوق با مشارکت نوغانداری، صنایع ابریشم، بافندگان، تولید کنندگان محصولات ابریشمی و تجار و بازرگانان ابریشم تشکیل خواهد شد.

داداش پور در پایان یادآور شد : صندوق حمایت از توسعه نوغانداری با رویکرد ایجاد منافع مشترک و افزایش تعامل و هم افزایی میان حلقه‌های مرتبط در زنجیره ابریشم راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار