اهواز؛

شناسایی کودکان فعال در کارهای سخت

استاندار خوزستان بر شناسایی کودکان فعال در مشاغل سخت تاکید کرد.

شناسایی کودکان فعال در کارهای سختبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: کودکانی که در کارهای سخت مشغول به کار هستند باید شناسایی شوند تا از این کودکان حمایت و از فعالیتشان در کارهای سخت جلوگیری شود.
 
وی بیان داشت: باید شورای استانی با هدف تقویت و هماهنگی حوزه‌های اجتماعی مرتبط با کودکان تشکیل و تقویت شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی برای کودکان پیشگیری شود. امسال نیز بنا بر این گذاشته شده است که هیچ کودکی نباید به علت فقر از تحصیل باز بماند.

شریعتی گفت: به این منظور اعتباری در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داده شد و هماهنگی برای این کار انجام شده است و امیدواریم این امر بطور جدی پیگیری شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم اهتمام دستگاه‌ها در زمینه پیگیری شرایط کودکان بازمانده از تحصیل، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که باید به تحصیل بازگردند؛ همچنین نباید کودکی به علت فقر از تحصیل بماند، این کودکان باید شناسایی و جذب شوند و از طریق نهادهای حمایتی این کودکان را نگهداری کنیم.

وی اذعان داشت: همچنین کودک ‌آزاری مساله‌ای حائز اهمیت است که شاهد آن هستیم و در این زمینه کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده و ان‌شاءالله بطور جدی و موثر ورود می‌کنند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: اگر شورای اجتماعی خوزستان بتواند تا پایان سال برای کودکان مشغول کارهای سخت، کودک‌آزاری و خصوصا کودکان بازمانده از تحصیل کارهایی انجام دهد، می‌توان گفت که اقدامات موثری در استان انجام شده است.

وی افزود: رسانه‌ها، صداوسیما و مجموعه امور اجتماعی باید تبلیغاتی در این زمینه انجام دهند و مشخص کنند که امسال برنامه دولت این است که در استان خوزستان نباید هیچ کودکی به علت فقر از تحصیل باز بماند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.